آغاز مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن در آلمان
کد خبر: 4098801
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

آغاز مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن در آلمان

مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم با مشارکت نمایندگان 33 کشور جهان از دیروز جمعه در شهر هامبورگ آلمان آغاز به‌کار کرد.

مسابقه بین المللی حفظ قرآن در هامبورگ

به گزارش ایکنا به نقل از مأرب پرس، نهاد حفظ قرآن وقف النور  وابسته به مؤسسه خیریه اسلامی جهانی کویت از دیروز جمعه، یازدهم نوامبر(20 آبان) مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم را با مشارکت نمایندگان 33 کشور در شهر هامبورگ آلمان برگزار کرده‌ است.

دانیال عابدین، مدیر وقف النور و نائب رئیس شورای عالی مسلمانان در آلمان می‌گوید که ثبت نام برای شرکت در این مسابقه در 20 اکتبر گذشته (28 مهر) به پایان رسیده است.

وی افزود: این مسابقات در راستای عنایت و توجه به کتاب خدا و تلاش برای تشویق مسلمانان به حفظ و عمل به آن برگزار می‌شود؛ علاوه بر اینکه چنین مسابقاتی تأثیر عقیدتی قوی خواهد داشت و به محافظت از هویت دینی و تربیت مبتنی بر ارزش‌ها و اخلاق قرآنی کمک می‌کند.

نائب رئیس شورای عالی مسلمانان در آلمان همچنین از استقبال خوب مسلمانان برای حضور در این مسابقه جهانی قرآن کریم خبر داد.

این رقابت در چهار گروه حفظ پنج جزء برای حافظین قرآن تا رده سنی 16 سال، حفظ 10 جزء برای حافظین قرآن تا سقف سنی 18 سال، حفظ 15 جزء برای حافظین قرآن تا گروه سنی 25 سال و حفظ کامل قرآن برای گروه سنی تا 30 سال برگزار می‌شود و تا فردا یکشنبه، سیزدهم نوامبر(22 آبان ماه) ادامه دارد.

شیخ طلال هادی، مسئول برگزاری این مسابقات هم در مراسم افتتاحیه طی نطقی بر نقش قرآن و نیاز به آن در پرورش جوانان تأکید کرد.

وی افزود: این مسابقات با حضور متسابقین از 33 کشور اروپایی و غیر اروپایی برگزار می‌شود و یک کمیته بین‌المللی داوری از کشورهای مختلف هم داوری مسابقات را برعهده دارد.

اعضای کمیته داوری این مسابقات شامل ولید المنیسی، رئیس دانشگاه اسلامی مینه‌ سوتا در آمریکا، احمد المعصراوی، از فعالان قرآنی کشور مصر و از اساتید قرائت قرآن، شیخ حافظ شاهین، رئیس شورای  تجدید نظر در مصاحف ترکیه، شیخ سمیر خالد الرجب، رئیس نهاد وقف النور، شیخ طلال هادی، خطیب مسجد هامبورگ و ناظر این مسابقات نیز شیخ هشام العظیمی، قاری رادیو تلویزیون مراکش است.

آغاز مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن در آلمان 

انتهای پیام
captcha