آزادی ۳۲۷ زندانی بدهکار مالی در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4099118
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

آزادی ۳۲۷ زندانی بدهکار مالی در کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: ۳۲۷ زندانی با تلاش سفیران صلح اعضای شورای حل اختلاف استان در ۶ ماهه اول امسال آزاد شدند.

نشست خبری معاون قضایی دادگستری استان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت‌الاسلام سیدمحمدابراهیم ساجدی، معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 21 آبان‌ماه در نشست خبری، اظهار کرد: ۳۰ درصد از پرونده‌های وارده به دستگاه قضا به شورای حل اختلاف ارجاع و حل و فصل می‌شود.

وی با اشاره به نقش ریش سفیدان و سفیران صلح در این شورا، افزود: در استان ۲۰۶ صلح یار و ۵۰۰ نفر نیز از اعضای شورای حل اختلاف پرونده‌هایی که وارد شورای حل اختلاف می‌شود را حل و فصل می‌کنند.

معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: امسال تاکنون ۴ پرونده سازش در قصاص داشتیم که ۳ پرونده قصاص نفس و یک پرونده قصاص عضو بود که با مساعدت سفیران صلح به سازش ختم شد.

حجت‌الاسلام ساجدی تصریح کرد: ۳۲۷ زندانی با تلاش سفیران صلح اعضای شورای حل اختلاف استان در ۶ ماهه اول امسال آزاد شدند، ضمن اینکه حدود ۱۵۰ نفر به دلیل بدهکاری مالی در زندان‌های استان هستند که سفیران صلح در تلاش برای آزادی آنان هستند.

وی با اشاره به مشکلات دستگاه قضا، گفت: حجم فزاینده دعاوی در دستگاه قضا، کثرت مراجعه، کمبود کادر نیروی انسانی و فضای فیزیکی مشکلاتی هستند که رسیدگی به پرونده‌ها را در دستگاه قضا با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام
captcha