ثبت‌نام 300 بانوی طلبه البرزی در جشنواره قرآن و عترت
کد خبر: 4099504
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

ثبت‌نام 300 بانوی طلبه البرزی در جشنواره قرآن و عترت

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز از ثبت‌نام 300 نفر از طلاب این مرکز در پنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خبر داد.

جشنواره قرآن و عترت

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی طاهر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اظهار کرد: با افزایش مهلت ثبت‌نام و تبلیغاتی که صورت گرفت، 300 نفر از بانوان طلبه از مدارس علمیه سطح استان در این جشنواره ثبت‌نام کردند.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه فرزندان طلاب نیز در این جشنواره شرکت دارند، از حوزه‌های علمیه خواهران استان، 130 نفر از فرزندان طلاب ثبت‌نام کردند که در زمان‌بندی مسابقات در مرحله استانی شرکت می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: در قالب این طرح که برای پنجمین سال اجرا می‌شود، بانوان طلبه و فرزندان آنان در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت تقلیدی، تفسیر، صحیفه سجادیه، کتابخوانی، نقاشی متناسب با گروه‌های سنی مختلف شرکت می‌کنند.

طاهر با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری گفت: مسابقات در دو مرحله سطح‌سنجی و استانی برگزار و پس از بررسی نمرات شرکت‌کنندگان توسط دبیرخانه ستاد، مراسم اختتامیه مرحله استانی با معرفی نفرات برتر برگزار خواهد شد.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان البرز تصریح کرد: نفرات برتر در رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، ترتیل و قرائت تقلیدی هر استان به مرحله کشوری راه یافته و این مرحله به‌صورت متمرکز و حضوری برگزار و نفرات برتر کشوری معرفی خواهند شد.

وی گفت: طبق دستورالعمل ستاد جشنواره زمان اجرای مسابقات مرحله استانی به‌صورت حضوری و در بخش شفاهی از ۱۲ تا ۲۲ آذرماه سال جاری خواهد بود.

این مسئول بیان کرد: مسابقات در بخش‌های هنری و کتبی به‌صورت سراسری بوده و توسط ستاد جشنواره راهبری می‌شود. همچنین آزمون بخش کتبی جشنواره نیز ۱۷ و ۱۸ آذرماه سال جاری به‌صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود که جزئیات آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha