فعالیت‌های فرهنگی ارشاد همدان بر محور سبک زندگی ایرانی و اسلامی است
کد خبر: 4099885
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

فعالیت‌های فرهنگی ارشاد همدان بر محور سبک زندگی ایرانی و اسلامی است

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد استان همدان گفت: سوگیری و جهت گیری فعالیت‌های این اداره بر محور سبک زندگی ایرانی و اسلامیِ برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب است تا فرهنگ را از حالت دولتی و حاکمیتی به حوزه مردمی تسری دهیم.

هادی شیرمحمدیبه گزارش ایکنا از همدان، هادی شیرمحمدی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد استان همدان، امروز 24 آبان‌ماه در نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اصحاب رسانه اظهار کرد: سوگیری و جهت گیری فعالیت‌های این اداره بر محور سبک زندگی ایرانی و اسلامیِ برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب است تا فرهنگ را از حالت دولتی و حاکمیتی به حوزه مردمی تسری دهیم.

وی با تاکید بر اینکه توفیقات زیادی در فعالیت‌های مردمی وجود دارد، بیان کرد: از این رو حمایت و ایجاد تشکل‌های فرهنگی مردمی، شناسایی استعدادها و نخبگان و توجه به آنها و توزیع عادلانه فعالیت‌ها از جمله اولویت‌های این اداره است.

شیرمحمدی با اشاره به مجموعه اقداماتی که از شهریورماه برگزار شده است، گفت: همایش روز همدان همایش شعر و ادب فارسی در روز وفات شهریار، نشست تخصصی سواد رسانه از جمله برنامه‌هایی بود که طی دو ماه گذشته برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب یادآور شد: آغاز هفته کتاب در ۲۱ آبان‌ماه با غبارروبی از مزار شهدا و رونمایی از پوستر هفته کتاب و نواخته شدن زنگ هفته کتاب که با مشارکت اداره کل کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش برگزار شد آغاز شد، ۲۲ آبان‌ماه نیز با اهدای کتاب به مراکز فرهنگی و آموزشی به رسم هر ساله انجام شد. هم‌چنین ۲۳ آبان نشستی با ناشران حوزه کتاب برگزار شد و چالش‌هایی مطرح شد که قرار بر پیگیری آنها شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد استان همدان، ادامه داد: امروز ۲۴ آبان نشست تخصصی در مورد فرهنگ مطالعه، سواد رسانه و آسیب‌های اجتماعی، معرفی و رونمایی از کتاب نویسندگان حوزه نمایش استانی نیز انجام شد. فردا ۲۵ آبان نیز از نویسندگان و شاعران ادبی تجلیل می‌شود، ۲۶ آبان هم از فعالان صنعت چاپ استانی تجلیل می‌شود. همزمان در سطح استان نیز برنامه‌های متنوعی برگزار خواهد شد.

شیرمحمدی با اشاره به برنامه‌های اجرایی تا انتهای سال تصریح کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور در حال پیگیری است، هم چنین از استاد اهل قلم حمید حسام در دی ماه تجلیلی به عمل خواهد آمد. از کارآفرینان برتر نیز تجلیل خواهد شد، بزرگداشت خانم دباغ و سید جمال الدین اسدآبادی نیز از جمله برنامه‌های اجرایی است، برگزاری نشست‌های تخصصی برای صنوف فرهنگی نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام
captcha