حراست از قرآن عمل به آموزه‌های الهی است
کد خبر: 4100008
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

حراست از قرآن عمل به آموزه‌های الهی است

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علمی کاربردی قزوین با اشاره به لزوم حراست از قرآن، گفت: حفظ و حراست از قرآن عمل به آموزه‌های الهی است.

قرائت قرآن

به گزارش ایکنا از قزوین، نشست هم‌اندیشی تخصصی قرآنی با موضوع قرآن، انسان و زندگی سه‌شنبه شب ۲۴ آبان‌ به‌مناسبت گرامیداشت هفته‌ی قرآن و عترت به همت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین، با حضور جمعی‌ از دانشجویان و مسئولان در محل دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمودی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه جامع علمی کاربردی قزوین، در این برنامه گفت: قرآن کلام خداست و سراسر نور است و ظلمت و تاریکی و جهل در آن جایی ندارد. خداوند می‌فرماید ما برای شما نور فرستادیم و در کنار آن انسان‌کامل را، تا هدایتگر شما باشد.

وی گفت: خداوند در سوره‌ مبارکه الرحمن تعدادی از نعمت‌های دنیا را برشمرده و از ما تأیید می‌گیرد و با ارزش‌ترین نعمتی که خدا برای انسان آورده قرآن است. قرآن خودش را معلم انسان‌ها معرفی می‌کند و خداوند می‌فرماید که ما هر آنچه را که برای هدایت لازم بود در درون قرآن قرار داده‌ایم.

محمودی تصریح کرد: هر کسی که ادعای ایمان دارد باید عمل‌ صالح هم داشته باشد، مخاطب قرآن فطرت انسان‌هاست، افراد با فطرت پاک به‌دنیا می‌آیند اما در اثر محیط و تربیت‌های ناصحیح به‌ انحراف کشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: باید با قرآن انس بگیریم چون خداوند قلبی را که ظرف قرآن باشد عذاب نمی‌کند، آنچه جامعه امروز را نجات می‌دهد عمل به قرآن است، برخی مواقع در جامعه شاهدیم که ظاهر مسائل اسلامی است اما باطن آن را ربا و اختلاس و دروغ فراگرفته است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه جامع علمی کاربردی قزوین گفت: باید قرآن را فرابگیریم و حفظ کنیم، حفظ و حراست از قرآن یعنی عمل به آموخته‌های آن، مسائلی که اخیراً در کشور اتفاق افتاده با کرامت انسان مخالف است زیرا کسی که در فضای جامعه مستقل عمل می‌کند و منافع عموم را در نظر نمی‌گیرد همچون کسی است که کشتی جامعه را سوراخ کرده و به عواقب آن نمی‌اندیشد.

انتهای پیام
captcha