طه عبدالوهاب از آیین‌نامه داوری مسابقات قرآن عراق می‌گوید
کد خبر: 4100710
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

طه عبدالوهاب از آیین‌نامه داوری مسابقات قرآن عراق می‌گوید

شیخ طه عبدالوهاب، متخصص مقامات تلاوت و داور بین‌المللی قرآن کریم از سفر خود به عراق برای تنظیم و تدوین آیین‌نامه داوری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم این کشور خبر داد.

طه عبدالوهاب، کارشناس مقامات موسیقایی اهل مصر

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، شیخ طه عبدالوهاب، متخصص صوت و مقام‌های مختلف تلاوت قرآن و همچنین داور بین‌المللی قرآن کریم اهل مصر در گفت‌وگویی با شبکه النهار اعلام کرد که اخیراً برای تدوین آیین‌نامه مقررات داوری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، به عراق سفر کرده است.

به گفته او هدف از چنین اقدامی این است که شرکت‌کنندگان پیش از شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن از شیوه داوری مسابقات و قوانین آن به خوبی آگاه بوده و خود را برای تلاوت با توجه به این مقررات آماده کنند.

عبدالوهاب افزود: در ارزیابی شرکت‌کنندگان از 100 نمره، 30 نمره به قواعد لحن، 20 نمره به وقف، 30 نمره به مقام انتخاب شده برای تلاوت و 20 نمره نیز به کیفیت صدا اختصاص می‌یابد.

وی در ادامه گفت: برای کسب امتیاز لازم باید به تمام بخش‌های این امتیازات توجه داشت، به عنوان مثال فردی که در وقف نمره کامل را کسب کرده در صورت عدم کسب نمره مناسب در سایر بخش‌ها نمی‌تواند، نمره نهایی ممتاز برای برگزیده شدن را کسب کند.

طه عبدالوهاب خاطرنشان کرد: برخی از داوران با شرکت‌کننده به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی او دستگاه موسیقی است که این امر اشتباه است.

وی درباره پیام خود به شرکت‌کنندگان در مسابقات تصریح کرد: شرکت‌کنندگان باید بدانند که هیئت داوری با آن‌ها دشمنی ندارد اما تحت تأثیر عملکرد و اجرای فرد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha