معرفی 8 نماینده پیشنهادی از مؤسسات به شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 4100723
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
انجم‌شعاع خبر داد:

معرفی 8 نماینده پیشنهادی از مؤسسات به شورای توسعه فرهنگ قرآنی

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به تشکیل سی و پنجمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه گفت: با توجه به درخواست شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر انتخاب و معرفی نمایندگان جدید بخش مردمی برای بازه زمانی دوساله، هشت نفر در حوزه‌های آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج، پژوهش و آموزش عالی، مدیریت امور قرآنی انتخاب شدند.

تشکیل سی و پنجمین جلسه هیئت مدیره اتحادیهمحمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به تشکیل سی و پنجمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه در دفتر اتحادیه اظهار کرد: طی این جلسه درباره دو موضوع نحوه حضور و مشارکت نمایندگان اتحادیه در شوراهای تخصصی به ویژه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و از سوی دیگر پشتیبانی‌های ستادی کشوری و استانی بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: در بخش نخست، با توجه به درخواست شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر انتخاب و معرفی نمایندگان جدید بخش مردمی برای بازه زمانی دو ساله، افرادی به عنوان نمایندگان مؤسسات برای دفاع از مؤسسات در نشست‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مجمع مشورتی این شورا و ... انتخاب شدند.

انجم‌شعاع اضافه کرد: بر این اساس پیمان سلیمی و رحیم قربانی در حوزه تبلیغ و ترویج، جواد سعیدی و حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی در حوزه آموزش عمومی، میثم طاهرآبادی و لاله افتخاری در حوزه پژوهش و آموزش عالی و سیدعلی سرابی و حسن محمدی در حوزه مدیریت امور قرآنی به عنوان هشت نماینده پیشنهادی مؤسسات قرآنی به شورای توسعه معرفی خواهند شد تا در جلسه شورای توسعه از این تعداد، چهار نفر به عنوان نمایندگان مؤسسات قرآنی مورد پذیرش قرار گیرند.

تشکیل سی و پنجمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه

وی ادامه داد: علاوه بر این، اعضای هیئت مدیره به جهت ضرورت نماینده حقوقی در جلسات شورای توسعه، پیشنهاد معرفی نماینده حقوقی از طرف اتحادیه را نیز اعلام کردند که این موضوع بنابر درخواست اعضای هیئت مدیره به شورای توسعه منعکس می‌شود.

انجم‌شعاع اضافه کرد: در بخش دوم دستور جلسه در زمینه مسائل و مشکلات پشتیبانی و برنامه‌ای، مقرر شد آقای سرابی با ‌حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب مذاکره داشته باشند و هیئت مدیره با پیگیری مدیرعامل نشستی با حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی داشته باشند و مکاتباتی نیز به عنوان ضرورت‌ها و مشکلات جدی اتحادیه با امضای مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری به شورای توسعه و دستگاه‌های حاکمیتی ارسال شود.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات تصریح کرد: علاوه بر این در این جلسه بندهای دائمی پیشنهادی اتحادیه برای الحاق به برنامه توسعه هفتم مورد تصویب قرار گرفت تا به مراجع ذیربط انتقال داده شود.

تشکیل سی و پنجمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه

وی ادامه داد: مهمترین بندهای الحاقی و پیشنهادی برای قرار‌گیری در احکام دائمی اولا سرعت‌بخشی به واگذاری مسئولیت اجرایی و کاهش تصدی‌گری بخش دولتی و ثانیاً تعیین و تکلیف ردیف اعتبار در ذیل اعتبارات شورای توسعه و صندوق منشور توسعه فرهنگ قرآنی و اعتبارات مرتبط دیگر چون کاهش آسیب‌های اجتماعی و موارد مربوط به برنامه‌های فرهنگی در مناطق محروم، مرزی و کمتر توسعه یافته بود که با اکثریت آرای اعضا مورد توافق قرار گرفت تا طی رایزنی با مجلس شورای اسلامی این بندهای الحاقی در احکام دائمی قرار گرفته شود.

انتهای پیام
captcha