مسابقات قرآن و عترت بسیج در اردکان آغاز شد
کد خبر: 4104342
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

مسابقات قرآن و عترت بسیج در اردکان آغاز شد

مرحله بین مساجد(حوزه‌ای) بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت «بسیج» با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف در شهرستان اردکان آغاز شد.

افتتاحیه مسابقات قرآن و عترت بسیج در اردکانبه گزارش ایکنا از یزد، مرحله بین مساجد(حوزه‌ای) بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت «بسیج» با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف در شهرستان اردکان آغاز شد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محمدکاظم حسینی‌پور، امام جمعه موقت اردکان، امروز، 13 آذرماه در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به روایتی، سخن خدا را آینه مؤمنان دانست و گفت: انسان مؤمن با مراجعه به قرآن و فهم اوصاف مؤمن و غیر مؤمن می‌تواند حال و روز ظاهری و باطنیش را ارزیابی کند.

وی، فراگیری و عمل به احکام با تقلید از مراجع معظم را نیز در مسیر فهم قرآن مؤثر دانست و افزود: مراجع تقلید احکام را از منبع وحیانی استنباط و بر اساس آن موارد را اعلام می‌کنند.

امام‌جمعه موقت اردکان با تأکید بر توجه به معانی قرآن تصریح کرد: وقتی علاوه بر قرائت و حفظ، معانی و مفاهیم کلام خدا هم مورد توجه مردم و به ویژه مسئولان قرار گیرد، شاهد کم‌توجهی به مباحثی از جمله حجاب، فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نخواهیم بود.

وی با اشاره به مسئله حجاب و عفاف در قرآن، بیان بسیاری از جزئیات این فریضه در قرآن را نشان از اهمیت آن نزد خداوند متعال دانست.

یادآور می‌شود ۳۳۰۴ نفر در سطح استان یزد در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۰۰ نفر از شهرستان اردکان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. 

انتهای پیام
captcha