مسئولان طرح‌های قرآنی ویژه خانواده‌ها را جدی بگیرند
کد خبر: 4104572
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
بررسی وضعیت مسابقات قرآن جامعه کارگری/ 4

مسئولان طرح‌های قرآنی ویژه خانواده‌ها را جدی بگیرند

امام جمعه تفرش با اشاره به اینکه اساتید و مربیان صاحب‌نظر در ارائه راهکارهای جذب مخاطب پیشگام باشند، افزود: ایجاد تحول قرآنی در خانواده‌های امروز ضروری است و تعریف برنامه و طرح قرآنی ویژه خانواده‌ها نباید مورد غفلت قرار گیرد.

حجت الاسلام حسین اجرایی

حجت‌الاسلام حسین اجرایی، امام جمعه تفرش، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: هریک از ما مسئولان مأموریت‌های مختلفی در حوزه قرآن داریم که باید به آن عمل کنیم، اما متأسفانه با آنچه که باید در فضای قرآنی شاهد آن باشیم فاصله داریم.

وی برگزاری مسابقات را یکی از راه‌های رسیدن به اهداف متعالی در حوزه قرآن دانست و ادامه داد: برای حضور پررنگ داوطلبان و رونق هرچه بیشتر و بهتر آنان در رویدادهای قرآنی باید به ایجاد نشاط و تشویق شرکت در مسابقات فکر کرد. نباید جامعه هدف به حال خود رها شوند، اگر آنان انگیزه‌ای برای شرکت ندارند، تکلیف ما این است که به سمت آنان حرکت کرده و راه‌های جذب را پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید:


اجرایی با بیان این مطلب که برگزاری محافل جذاب و اثرگذار و کرسی‌های تلاوت در مساجد در جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به سوی کلام وحی نقش مهمی دارند، اضافه کرد: روش برپای کرسی تلاوت در مساجد و جلسات خانگی قرآن باید به روز باشد و برای رسیدن به اهداف باید این جلسات در شهر و روستا جدی گرفته شود. مسئولان در قبال همه افراد جامعه مسئولیت دارند و نباید منطقه‌ای را فراموش کرد؛ چراکه لازم است استعداد نوجوانان روستایی نیز شکوفا شود.

اجرایی با تأکید براینکه اساتید و مربیان صاحب‌نظر در ارائه راهکارهای جذب مخاطب پیشگام باشند، اضافه کرد: شیوه‌های جذب باید به‌گونه‌ای باشد که خانواده ضرورت ورود آموزه‌های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی را احساس کرده و یقین حاصل کند با منش قرآنی بهتر و راحت‌تر به اهدافش می‌رسد. ایجاد تحول قرآنی در خانواده‌های امروز ضروری است و تعریف برنامه و طرح قرآنی ویژه خانواده‌ها نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید به ساحت‌های مختلف قرآن توجه کرده و برای ارکان آن برنامه‌ریزی منظم در قالب طرح‌های کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشند، افزود: متولیان باید در 6 عرصه مهم قرآنی همچون حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر، آموزش، پژوهش و تبلیغ و ترویج ورود جدی همراه با برنامه داشته باشند؛ چراکه جامعه به تمامی این ارکان نیاز دارد و حال خوب جامعه به تحقق مبانی الهی پیوند می‌خورد و اغلب مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از آن غافل هستند.

امام جمعه تفرش با ابراز تأسف از اینکه کمبودهای قرآنی بسیارست و برای رفع آن باید همت مضاعف داشت، بیان کرد: متأسفانه آنچه که شایسته جامعه ماست در حوزه قرآن رقم نخورده است؛ چراکه برخی از مسئولان آنچنان که باید به وظایف خود عمل نمی‌کنند و از سوی دیگر خانواده‌ها دغدغه کافی برای آموزش قرآنی فرزندان ندارند و به همان اندازه که روی تحصیل و کلاس‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و وقت صرف می‌کنند در حوزه آموزش این مصحف شریف صرف نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: برای جامعه ما شایسته نیست فردی در روخوانی و روان‌خوانی با اشکال مواجه باشد و برای رفع آن می‌طلبد خانواده‌ها زمینه حضور فرزندان در کلاس‌های آموزش قرآن را فراهم کنند. حلاوت کلام وحی قطعاً روح و روان کودک و نوجوان را به سمت خود جذب کرده و آن فرد هیچ‌گاه از این جلسات جدا نمی‌شود.

حجت‌الاسلام اجرایی در پایان با تأکید براینکه با اندک سرمایه‌گذاری و هزینه می‌توان کودکان و جوانان را با کلام وحی پیوند داد، افزود: مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن فرمایشاتی داشته‌اند و تکلیف همه ما این است که برای تحقق این مهم کوشا باشیم.

انتهای پیام
captcha