فعالیت 24 کتابخانه عمومی در روستاهای استان مرکزی
کد خبر: 4104790
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

فعالیت 24 کتابخانه عمومی در روستاهای استان مرکزی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به اینکه شمار کتابخانه‌های عمومی استان در مقایسه با قبل از انقلاب ۱۲ برابر افزایش داشته است، افزود: ۲۴ کتابخانه عمومی در روستاهای استان فعال است.

سکینه خاتون مهدیان پور، سرپرست کتابخانه های عمومی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، سرپرست این اداره در استان، گفت: در سال ۱۳۵۷ هفت کتابخانه عمومی در استان مرکزی فعال بود، اما اکنون به ۸۶ کتابخانه رسیده است.

وی اظهار کرد: پبش از پیروزی انقلاب اسلامی فقط در هفت شهر اراک، خمین، آشتیان، تفرش، ساوه، محلات و دلیجان کتابخانه عمومی وجود داشت، اما اکنون در تمامی شهرستان‌ها و برخی روستاهای پرجمعیت استان نیز کتابخانه فعال شده است.

مهدیان‌پور افزود: از ۸۶ کتابخانه عمومی استان مرکزی ۷۸ کتابخانه نهادی، ۲ کتابخانه مستقل و ۶ کتابخانه مشارکتی هستند و از این تعداد ۶۲ کتابخانه در شهرهای استان مرکزی واقع شده‌اند. اکنون ۲۴ کتابخانه عمومی در روستاهای استان فعال است و این درحالی است که قبل از انقلاب اسلامی در بخش‌های روستایی استان مرکزی کتابخانه عمومی وجود نداشت.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: اکنون ۳۰ هزار و ۷۸۸ متر مربع زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان است که قابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نیست. شمار کتابخانه‌های عمومی این استان در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۲ برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha