فضاسازی قرآنی آرامش‌بخش و انسان‌ساز است
کد خبر: 4105135
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

فضاسازی قرآنی آرامش‌بخش و انسان‌ساز است

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه راه‌اندازی نگارخانه‌ها و موزه‌های قرآنی در شیراز می‌تواند نسل جوان را به سبک زندگی صحیح رهنمون کند، گفت: فضاسازی قرآنی قطعاً آرامش‌بخش و انسان‌ساز است.

معین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارسمعین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت راه‌اندازی موزه قرآن در حرم شاهچراغ(ع) گفت: بیش از یک دهه است که از تعبیر رهبر انقلاب درباره شیراز به عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) در ایران می‌گذرد؛ باید نگاه کنیم که آیا در راه روشن‌سازی و سیاستگذاری آینده این کلان‌شهر در راه فرهنگی و مذهبی اقدام مؤثری صورت گرفته است یا اینکه همچنان ساز و کار طراحی لازم را نداشته‌ایم.

وی افزود: وقتی به تاریخ و فضای شهری شیراز نگاه می‌کنیم به وضوح پیداست که مذهب در بنیان این شهر جایگاه ویژه‌ای دارد و منشأ فرهنگ‌سازی در سطح کشور و حتی گاهی بین‌الملل بوده است.

سامانیان ادامه داد: وقتی چهره‌هایی همچون حافظ شیرازی که حافظ کل قرآن کریم بوده و اشعار زیبای او در حد تفسیر راهگشا بوده است یا سعدی شیرازی که استاد اخلاق است را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهیم در می‌یابیم که بزرگان این شهر از افراد متدین و چهره‌های نزدیک به قرآن بوده‌اند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: حتی گاهی در المان‌های قدیمی شهری که امروزه نماد ملی محسوب می‌شوند نگاه می‌کنیم به سهولت پیداست که مکان‌هایی همچون دروازه قرآن، ورودی این شهر نشان از عمق نگاه مردم این خطه به قرآن و باورهای مذهبی است.

وی با بیان اینکه با وجود این سیما و منظر زیبا باید فضاسازی را به سمت حال و هوای خوب در شیراز برد، گفت: این شهر مهد قرآن و قابلیت تبدیل به قطب قرآنی را دارد و باید در این عرصه همه ظرفیت‌ها را به کار گرفت.

سامانیان با تصریح اینکه ایجاد نگارخانه‌ها و موزه‌های قرآنی در شیراز می‌تواند نسل آینده را با یک نگاه درست به گذشته برای سبک زندگی صحیح رهنمون کند، افزود: فضاسازی قرآنی قطعاً آرامش‌بخش و انسان‌ساز است و هر چه در این عرصه سرمایه‌گذاری شود نتیجه‌های عظیم‌تری را در آینده خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه اماکن فرهنگی و مذهبی شیراز با پیوست‌های مناسب باید تبدیل به فضایی شوند که به رشد جامعه کمک کنند، افزود: تبیین مناسب شخصیت‌های ارزشمند تاریخی این شهر در عرصه الگوسازی می‌تواند چهره اهالی به خصوص جوانان را تحت تأثیر قرار دهد.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اظهار کرد: هر شخص با نگاهی خاص به میراث ارزشمند شیراز می‌نگرد که مشترک همه دیدگاه‌ها همان نگاه اصالت فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

وی در پایان یادآور شد: در حادثه اخیر حرم حضرت احمدبن موسی(ع) شاهد بودیم که شیراز از ابتدای تاریخ تاکنون قربانی تروریست‌های فرق ضاله و گمراه بوده است که ناشی از انحراف فکری گروه‌های مختلف در برهه‌های زمانی خاص است. امید داریم که به لطف خداوند متعال با رویکرد جدید شورای فرهنگ عمومی در خصوص سومین حرم اهل بیت(ع)، امور خاصی شکل بگیرد و به آینده تمدن‌سازانه این شهر کمک کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha