کارمندی کودکان در آلوده‌ترین روزهای سال
کد خبر: 4106316
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
یادداشت

کارمندی کودکان در آلوده‌ترین روزهای سال

در حالی که آلودگی شدید هوا موجب غیرحضوری شدن مدارس شده، سرعت پایین اینترنت و دورکار نشدن والدین، برخی دبستانی‌ها را راهی اداره‌ها کرده است.

کارمندی بچه‌ها در آلوده‌ترین روزهای سال

سال‌هاست که در فصل‌های پاییز و زمستان تهران و بسیاری از شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور با پدیده وارونگی هوا و انباشت آلاینده‌ها مواجه هستند؛ مشکلی که برای مقابله با آن عملاً هیچ یک از ده‌ها نهاد مسئول کار جدی انجام نداده است.

در این شرایط و در حالی که وزارت بهداشت صرفاً به اعلام هشدار و درخواست از مردم برای مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های بعضاً گران‌قیمت اکتفا کرده و مدام در مورد ارتباط مستقیم آلودگی هوا با انواع سرطان‌ها صحبت می‌کند، استانداری تهران جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا را تشکیل و به عنوان تنها راهکار اجرایی ممکن، مدارس تهران را غیر حضوری اعلام کرده است.

البته اعلام شده پیش‌دبستانی‌ها و کودکستان‌‌ها نیز تعطیل هستند، اما از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق مادران شاغل محلی برای نگهداری کودکان خردسال خود ندارند، اغلب مهدهای کودک و کودستان‌ها باز هستند و همچنان در آلوده‌ترین روزهای سال، مادران فرزندان خود را برای نگهداری به این مراکز می‌برند.

اما از آنجایی که مدارس نمی‌توانند به صورت مستقل اعلام کنند که باز هستند، مادران شاغل مجبور هستند یا محلی برای نگهداری فرزندان خود پیدا کنند یا آنها را با خود به محل کارشان ببرند.

این در حالی است که غیر حضوری شدن مدارس با سرعت بسیار پایین اینترنت عملاً فایده‌ای برای دانش‌آموزان ندارد و به جز تنش عصبی بچه‌ها، والدین و معلمان چیزی به آموخته‌های علمی بچه‌ها اضافه نمی‌کند و بیشتر به همین دلیل هم هست که مادران با صرف نظر کردن از کلاس‌های آنلاین بچه‌‌ها، آنها را با خود به محل کارشان می‌برند.

حال وضعیت مادری را تصور کنید که محل کار او به هر دلیلی اجازه حضور فرزند را در اداره نمی‌دهد و او فرد مطمئنی را هم ندارد که فرزندش را به او بسپارد؛ تکرار مدام آلودگی هوا و غیر حضوری شدن مدارس هم موجب شده عملاً مرخصی قانونی او نیز به اتمام برسد و یا به علت تراکم کار قادر به استفاده از مرخصی‌های مکرر در یک هفته نباشد؛ این مادر باید چه کند؟

چرا در حالی که ۲۳ دستگاهی که به صورت غیرمستقیم و ۱۹ دستگاهی که به صورت مستقیم در مدیریت و کاهش آلودگی هوای کلانشهرها نقش دارند، هیچ یک وظایف خود را انجام نمی‌دهند و این اختیار به سازمان‌‌ها، اداره‌ها و نهادها داده نمی‌شود که در روزهای آلوده که مدارس غیر حضوری هستند، مادران را نیز دورکار کنند؟

انتهای پیام
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مادر فرزند ۹ ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۱۴:۴۲
0
0
گل گفتید بخدا
تا میگن غیر حضوری عزای ما شاغل ها شروع میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۱۴:۴۷
0
0
فقط میگن مرخصی بگیر
دیگه نمیگن وقتی یه هفته پشت هم غیرحضوری میکنن ما چطوری مرخصی بگیریم
فکر کردن همه بیکارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۱۴:۵۰
0
0
واقعا چرا دورکاری نمیدن آخه به مادرانی شاغل
فقط شعار میدن به عمل میرسه هیچ
مهری سلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۱۵:۰۴
0
0
من نمیدونم خودشون بچه ندارن اصلا
نمیدونم بچه دبستانی نمی تونه تنها تو خونه بممونه و کلاس غیرحضوری برگزار کنه
اصلا درکی از زندگی زن کارمتد وجود نداره
فاطمه حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۱۶:۳۰
0
0
اگه به مرخصی گرفتن هست که خود مادران عقلشون میرسه مرخصی بگیرن. لازم به گفتن آقایان مسئول نیست. در ضمن همینجور هر روز تعطیل میشه. چند روز مرخصی بگیریم؟ آیا نمیتونید مادرها رو دورکار کنید؟ آیا تو این دو سال و اندی کرونا، مادرها از کارشون زدند و کم کار کردند؟!!!!
احسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۲۰:۱۸
0
0
اصلا معنی نداره با این سرعت اینترنت ها کلاس آنلاین برگزار میکنند
فقط گزارش کار می‌خوان رد کنن وگرنه هیچ اتفاق آموزشی رخ نمیده
captcha