نگاهی به فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی البرز
کد خبر: 4106371
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی البرز

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی البرز فعالیت‌های قرآنی این دانشگاه در سطوح اساتید، کارکنان و دانشجویان را تشریح کرد و گفت: این دانشگاه در طول سال برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متنوعی را اجرا می‌کند.

قرآن کریم

سیدعلی‌اصغر میرخلیلی، مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی البرز برنامه‌های قرآنی مانند حفظ ترتیبی، صوت و لحن، تجوید و تدبر در قرآن را در طول سال ویژه دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه اجرا می‌کند. همچنین فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی از جمله برگزاری محافل قرآنی، نکوداشت مناسبت‌های مذهبی و... در برنامه‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت همیشه خوش می‌درخشد، افزود: خوشبختانه این دانشگاه در دوره‌های قبلی این جشنواره توانسته رتبه‌های خوبی را به‌دست آورد که آثار آن در قالب نمایشگاهی برای دانشجویان به نمایش گذاشته شد.

این مسئول تجلیل از برگزیدگان بیست‌وششمین جشنواره قرآن و عترت در دانشکده داروسازی و همچنین ثبت‌نام برای شرکت در دوره آموزشی فرزندپروری از دیدگاه نهج‌البلاغه را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری بیان کرد.

وی با بیان اینکه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز در بخش‌های مختلف جشنواره هدهد رتبه‌های کشوری و دانشگاهی داشته‌اند اظهار امیدواری کرد: امسال نیز فرهیختگان قرآنی از دانشگاه علوم پزشکی البرز مقام‌های خوبی در این جشنواره کسب کنند.

میرخلیلی همچنین برگزاری محافل انس با قرآن، تجلیل از برگزیدگان جشنواره رایحه ظهور و برگزیدگان قرآنی دانشکده پیراپزشکی، برگزاری مسابقه کتابخوانی «تفسیر سوره فجر» ویژه دانشجویان، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن کریم ویژه دانشجویان و کارمندان دانشگاه را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال جاری برشمرد.

وی اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی به مناسبت‌های مذهبی، برگزاری مسابقه فرهنگی ویژه اعضای هیئت علمی با موضوع «تلخیص کتاب» و اطلاع‌رسانی فراخوان و ثبت‌نام در دوره آموزشی «حفظ تدبر محور» را از دیگر برنامه‌های امسال دانست.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی البرز از آغاز ثبت‌نام بیست‌‌وهفتمین دوره از جشنواره قرآنی هدهد از ۱۰ آبان‌ماه امسال خبر داد و تقدیر از نخبگان قرآنی، برپایی نمایشگاه آثار قرآنی دانشگاه علوم پزشکی البرز، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب به‌مناسبت هفته قرآن و عترت، اطلاع‌رسانی برگزاری مسابقه «تفسیر سوره واقعه» را از جمله فعالیت‌های قرآنی انجام شده همزمان با هفته عفاف و حجاب دانشگاه علوم پزشکی البرز برشمرد.

وی با اشاره به مشارکت و همکاری در طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان از تیرماه سال جاری تاکنون گفت: این طرح ویژه دانشجویان، اساتید، کارمندان و خانواده‌هایشان اجرا می‌شود و حافظان می‌توانند از برخی امتیازات شامل استفاده از تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی، اخذ مدرک‌ کارشناسی، کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم قرآنی بدون تحصیل در دانشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha