پیشرفت و توسعه جامعه در سایه توجه به مؤلفه‌های هویتی
کد خبر: 4107861
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

پیشرفت و توسعه جامعه در سایه توجه به مؤلفه‌های هویتی

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه توجه به شاخصه‌های هویتی و موجودیت جامعه از مؤلفه‌های پیشرفت و توسعه است، گفت: پیرو توجه به منویات رهبری و تحقق شاخصه‌های هویتی سند تدوین و نظام‌مند کردن ساختار هویتی استان در دستور کار قرار دارد.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 27 آذر، در نخستین پیش‌کنگره بین‌المللی آیت‌الله «آقاضیاءالدین عراقی» که در سالن اجتماعات پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، استان مرکزی را مهد مفاخر و سرآمد همه آنان را امام خمینی(ره) دانست و ادامه داد: اراک و سایر شهرستان‌ها سرزمین عالم‌خیز و فرهنگی است و وجود شخصیتی همچون امام راحل با تمام مشاهیر و مفاخر کشور برابری می‌کند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های علمی این خطه از کشور در راستای تقویت علوم اسلامی به نحو احسن تأکید و با اشاره به اینکه انسان از دو شاکله ظاهری و جسمی و درونی و معنوی برخوردارست و شخصیت از قرار گرفتن شاکله معنوی در کنار شاکله ظاهری معنا پیدا می‌کند، افزود: همچنین هویت اجتماعی نیز از پیوند موجودیت انسانی و معنویت شکل می‌گیرد.

مخلص‌الائمه در ادامه توضیحات خود گفت: توجه به شاخصه‌های هویتی و موجودیت جامعه از مؤلفه‌های مهم و ارکان پیشرفت و توسعه محسوب می‌شود و بدون شک تا هویت نباشد پیشرفتی هم نخواهد بود. اگر به شاکله جسمی جامعه آسیب وارد شود تا زمانی که هویت جامعه برقرارست آن جامعه زنده و مقتدر باقی خواهد ماند، اما اگر شاکله هویتی از جامعه‌ای گرفته شود آن جامعه آسیب‌پذیر و قابل انحلال است.

وی با بیان این مطلب که پیرو فرمایش مقام معظم رهبری تدوین و نظام‌مند کردن ساختار هویتی استان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: تدوین ساختاری نظامند و هویتی با کمک اهالی علم و اندیشه در حال شکلگیری است و در این راستا استفاده از ظرفیت حوزه علمیه اراک لحاظ شده است.

استاندار مرکزی در پایان اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری حوزه علمیه اراک مادر حوزه علمیه قم است و شاکله اصلی شخصیتی امام (ره) در حوزه علمیه این شهر شکل گرفته و پرورش پیدا کرده است.

انتهای پیام
captcha