برپایی نمایشگاه «نخبگان مسجدی» در مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4108064
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

برپایی نمایشگاه «نخبگان مسجدی» در مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه‌وبویراحمد با تأکید بر مردمی شدن فعالیت‌ها، گفت: امسال این آمادگی وجود دارد که نمایشگاه «نخبگان مسجدی» را در مدارس برگزار کنیم تا همه نوجوانان و جوانان با این افراد آشنا شوند.

نشست سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان  با مدیر ستاد اقامه نماز

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، کریم لایقی‌اصل، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 27 آذرماه در نشست با مدیر ستاد اقامه نماز استان، با تأکید بر هم‌افزایی کانون‌های فرهنگی ـ هنری و ستاد اقامه نماز، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت‌های ارزشمندی برای هم‌افزایی با ستاد اقامه نماز استان دارند.در زمینه ساخت و ساز و تعمیر مساجد می‌توان از ظرفیت خیرین مسجدساز استفاده کرد.بیش از ۱۰۰ برنامه طراحی و به ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور ابلاغ شد که با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها می‌توان این برنامه‌ها را در سطح استان به مرحله اجرا در آورد.

وی بر مردمی شدن فعالیت‌ها تأکید کرد و ادامه داد: امسال این آمادگی وجود دارد که نمایشگاه «نخبگان مسجدی» را در مدارس برگزار کنیم تا همه نوجوانان و جوانان با این افراد آشنا شوند.شخصیت‌ها و نخبگان فراوانی در استان کهگیلویه‌وبویراحمد وجود دارد که همه برخاسته از بطن مساجد هستند، می‌توان با همکاری ستاد اقامه نماز و صدا و سیما برنامه‌ای را به‌صورت مشارکتی تحت عنوان شونشینی با حضور بزرگان برگزار و دستاوردهای قبل و بعد از انقلاب توسط این افراد تشریح کرد.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در زمینه تولید سرود برای تأثیرگذاری بر افراد جامعه، بیان کرد: با همکاری معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث آموزش اعضای کانون‌ها در زمینه تولید سرود، آموزش بازیگری، فیلم نامه‌نویسی، هنرهای تجسمی، عکاسی و ... در دستور کار قرار می‌گیرد.

لایقی‌اصل آموزش نوجوانان و جوانان مسجدی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: این مهم طبق تفاهم نامه‌ای که با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت می‌گیرد، عملی خواهد شد.نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پاک‌ترین و وفادارترین نیروهای انقلاب هستند که باید آنها را حمایت کنیم.

همچنین، حجت‌الاسلام رضا قاسمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز از آمادگی همکاری ستاد اقامه نماز استان با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سخن به میان آورد و افزود: جوانان عضو کانون‌های مساجد با انگیزه و علاقه‌مند به مسائل دینی و مذهبی در حال فعالیت هستند.فعالیت ستاد اقامه نماز و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در یک راستا و مکمل یکدیگر هستند و می‌توانند در کنار همدیگر فعالیت‌های ارزشمندی را انجام دهند.

وی با اشاره به بحث «یاوران نماز»، افزود: این موضوع ظرفیت خوبی برای کانون‌های مساجد بوده و تلاش می‌کنیم «یاوران نماز» از بچه‌های مسجدی انتخاب شوند.با توجه به اینکه بچه‌های مسجد در طول سال برنامه‌های فرهنگی و هنری خوبی در دستور کار دارند، می‌توان در قالب «یاوران نماز» از آنها حمایت کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به تشکیلات «خیرین مسجدساز»، یادآور شد: این تشکیلات سالانه به مساجد برای ساخت و ساز، مرمت و نوسازی مساجد نیمه کاره کمک می‌کند که می‌توان از اعضای فعال کانون‌ها و ظرفیت آن‌ها در مجمع خیرین مسجدساز استفاده کرد.

حجت‌الاسلام قاسمی بر ضرورت بیشتر فعالیت‌ها در مدارس تاکید کرد و افزود: بعد از سخنان مقام معظم رهبری سمت و سوی برنامه‌های ستاد اقامه نماز به طرف مدارس رفته است.می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان در مدارس جهت ارتباط بیشتر بحث «مسجد، خانه و مدرسه» با همکاری ستاد کانون‌های مساجد عامل‌ها را بیشتر کرد.

انتهای پیام
captcha