وظیفه ما در حوزه حجاب و عفاف در حد امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 4112588
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
امام جمعه ایلام:

وظیفه ما در حوزه حجاب و عفاف در حد امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه ایلام گفت: وظیفه ما در حوزه حجاب و عفاف در حد امر به معروف و نهی از منکر است و امیدواریم که حجاب کامل که از ضروریات دین است با کار فرهنگی در سطح جامعه ترویج و همه پایبند به آن باشند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله‌نورکریمی‌تبار، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز، ۱۶ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با بانوان، گفت: معظم‌له در این دیدار سخنان حکیمانه‌ای داشتند و جایگاه زن را در اسلام چنان تبیین کرد که باید به زبان‌ها‌ی مختلف ترجمه و در اختیار جهانیان قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام به دفاع جانانه مقام معظم رهبری از کسانی که حجاب ضعیف دارند اشاره کرد و گفت: وظیفه ما در حوزه حجاب و عفاف در حد امر به معروف و نهی از منکر است و امید است که حجاب کامل که از ضروریات دین است با کار فرهنگی در سطح جامعه ترویج و همه پایبند به آن باشند، چرا که نقش مهمی در تامین سلامت فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد.

وی با اشاره سالروز درگذشت حضرت ام البنین است بانویی که در حادثه کربلا حضور نداشت، اما بعد از آن آن چنان زیبا درخشید که ماندگار شد، گفت: ولایتمداری و ایثار و تلاش این بانو در دفاع از ولایت با آگاه سازی مردم زمان خود الگویی ماندگار است.

کریمی‌تبار با بیان اینکه صبر و ایثار مادران و همسران شهدا ما را مدیون آنان ساخته و ما باید همواره قدردان آنان باشیم گفت: یکی از ویژگی‌های متقین شکرگزاری در برابر خداوند و بندگان خدا است چرا که شکر کار خوب را باید به جا آورد و قرآن بر این نکته نیز تاکید دارد.

وی با قرائت بخش‌هایی از متن نامه معروف «جوانا فرانسیس» روزنامه‌نگار آمریکایی به زنان لبنانی گفت: این زن از زنان مسلمان می‌خواهد خود را به عنوان الگو معرفی کنند و از آنان می‌خواهد که پاکی خود را نگهدارند و این صدای جوانی است که غرب را می‌شناسد و نامه‌ی او نامه‌ای دردمندانه است که باید به آن توجه شود.

امام جمعه ایلام گفت: در دادمه این نامه آمده است: اکثر مردم دنیای غرب داروی ضد افسردگی استفاده می‌کنند و شاد نیستند آن‌ها می‌خواهند خانواده‌های شما را از بین ببرند و مدل‌هایی که از زیر دست خیاطان غربی به دست می‌آید برای این است که به شما بقبولانند که ارزشمندترین سرمایه زنان، اندام آنان است در حالی ارزشمندترین سرمایه شما همان حجاب و عفاف است.

انتهای پیام
captcha