اصفهانی‌ها با زنان مشهور تخت فولاد آشنا می‌شوند
کد خبر: 4113012
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

اصفهانی‌ها با زنان مشهور تخت فولاد آشنا می‌شوند

مسئول گردشگری و فرهنگی مجموعه تخت فولاد گفت: 18 بانوی مدفون در این مجموعه، در قالب تور تخصصی زنان مشهور تخت فولاد معرفی و داستان زندگی و فعالیت‌های آنها روایت می‌شود.

مقبره بانو امین

هادی نظری، مسئول گردشگری و فرهنگی مجموعه تخت فولاد در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، از برگزاری تور تخصصی با عنوان «زنان شاخص در تخت فولاد» همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) خبر داد و اظهار کرد: این رویداد با هدف آشنایی شرکت‌کنندگان با شخصیت‌ مشاهیر زن مدفون در تخت فولاد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این برنامه، 18 بانوی مشهور مدفون در تخت فولاد معرفی و با حضور بر سر مزار آنها، شخصیت، فعالیت‌ها و داستان‌ زندگی این زنان روایت می‌شود.

مسئول گردشگری و فرهنگی مجموعه تخت فولاد ادامه داد: از جمله این زنان بزرگ می‌توان به مادر آیت‌الله نخودکی، مادر شاهزاده، بانو امین، شهید زهره بحرینیان، قدسیه احتشامی(بانوی شاعر)، بی‌بی مریم بختیاری و بانوان شهید مدفون در گلستان شهدای اصفهان، از جمله شهید قاضی‌عسکر و زینب کمایی اشاره کرد.

وی گفت: در حاشیه این رویداد، برنامه‌های جنبی مثل شعرخوانی بانوان شاعر در تکیه میر و مقبره قدسیه احتشامی، معرفی چند تن از زنان موفق امروز در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و بیان نکات و خاطراتی از زندگی بانو امین از سوی شاگردان ایشان برگزار می‌شود.

نظری با اشاره به مقام زن در اسلام تأکید کرد: زنان جایگاه رفیعی در نظام هستی و رویکرد اسلامی دارند و بانوان این مرزوبوم در عرصه‌های مدیریتی، اجتماعی، کارآفرینی و خانواده همواره موفق بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تور آشنایی با زنان مشهور تخت فولاد در روز پنجشنبه، 22 دی‌ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند عدد 4 را به شماره 500012233 ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09028011355 تماس بگیرند.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha