برگزاری مسابقات قرآن در تانزانیا
کد خبر: 4113994
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

برگزاری مسابقات قرآن در تانزانیا

مسابقات مقدماتی انتخاب نمایندگان تانزانیا برای شرکت مرحله نهایی مسابقات قرآن علمای آفریقا در دارالسلام برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العمق المغربی، مسجد ملک محمد ششم در دارالسلام، پایتخت تانزانیا شاهد برگزاری مسابقات مقدماتی تعیین نمایندگان این کشور برای حضور در مرحله نهایی مسابقات قرآن علمای آفریقا در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل در ماه مبارک رمضان بود.

ابوبکر الزبیر امبونا، مفتی تانزانیا و رئیس شعبه بنیاد ملک محمد ششم در این کشور و همچنین حسن عزوزی، رئیس شورای علمای استان مولای یعقوب در مراکش و نماینده دبیرخانه این بنیاد به همراه نمایندگانی از سفارت مراکش و اعضای شعبه بنیاد در تانزانیا و تعدادی دیگر از شخصیت‌های مذهبی و دیپلماتیک این کشور حضور داشتند.

مفتی تانزانیا با تشکر از نقش بنیاد محمد ششم در ترویج قرآن از برگزیدگان این مسابقه خواست تا با آمادگی عالی در مرحله نهایی مسابقات حضور پیدا کنند.

حسن عزوزی، نماینده دبیرخانه بنیاد محمد ششم نیز با اشاره به اینکه حضور گسترده در این مسابقات نشان‌دهنده علاقه جوانان آفریقایی به قرآن کریم و حفظ آن است، از این حضور تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: هدف بنیاد محمد ششم از برگزاری این مسابقات تحکیم پیوند جوانان آفریقایی با کتاب خدا و ایجاد انگیزه در حفظ، تلاوت و مطالعه آن است.

انتهای پیام
captcha