افزایش تعداد شهرستان‌های زرد کرونایی در کردستان
کد خبر: 4114481
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

افزایش تعداد شهرستان‌های زرد کرونایی در کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در رنگ بندی اخیر و در مقایسه با هفته قبل تعداد شهرستان‌های زرد کرونایی کردستان به چهار شهر افزایش یافته و سقز از رنگ‌بندی آبی به زرد تغییر پیدا کرده است.

بهرام کندایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستانبهرام کندایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 23 دی‌ماه جاری، تعداد شهرهای با رنگ زرد کرونایی در استان به چهار افزایش یافته به طوریکه بانه، دهگلان، دیواندره و سقز زرد(نسبتا پرخطر) و بقیه شهرستان‌ها آبی(بی خطر) هستند.

وی افزود: در رنگ بندی اخیر و در مقایسه با هفته قبل، سقز از رنگ‌بندی آبی به زرد تغییر پیدا کرده و در بقیه شهرستان‌ها تغییری در وضعیت کرونایی حاصل نشده است که بر این اساس استان کردستان از نظر رنگ‌بندی کرونایی، دارای چهار شهرستان زرد و شش شهرستان آبی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بر طبق اعلام مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت، کشور عملا وارد پیک هشتم شیوع کرونا شده است، بیان کرد: بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور (23 دی ماه جاری)، تعداد صفر شهرستان وضعیت قرمز(بسیار پرخطر)، 12 شهرستان وضعیت نارنجی(پر خطر)، 143 شهرستان وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) و 293 شهرستان نیز در وضعیت آبی(عادی) قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به افزایش تعداد شهرستان‌های نارنجی و زرد کرونایی و کاهش شهرستان‌های با وضعیت آبی نسبت به هفته قبل در کشور، افزود: از مردم استان خواهشمندیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس‌های بیماری‌های تنفسی بویژه COVID19، سرماخوردگی و آنفولانزا در استان جدی گرفته و رعایت کنند تا ان شاالله با تلفات کمتری از این موج جدید نیز عبور کنیم.

کندایی در پایان یادآور شد: مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه توسط مردم شامل زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری و تزریق دوز یادآور واکسن است.

انتهای پیام
captcha