کاهش دعاوی خانواده هدف طرح مصلحین قرآنی است
کد خبر: 4114548
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

کاهش دعاوی خانواده هدف طرح مصلحین قرآنی است

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: هدف طرح مصلحین و حکمین قرآنی کاهش دعاوی خانواده و استفاده از ظرفیت معتمدین، مصلحین، بزرگان و ریش سفیدان، قبل از طرح دعوی در دادگاه‌های خانواده است.

کارگاه آموزشی مصلحین و حکمین قرآنی در راور

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، مسلم کاربخش، رئیس دادگستری شهرستان راور در کارگاه آموزشی «مصلحین و حکمین قرآنی» که با هدف نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه که با حضور مدیر پروژه مصلحین و حکمین قرآنی، مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه استان و جمعی از مصلحین قرآنی در سالن کنفرانس دادگستری راور برگزار شد، گفت: این کارگاه به‌منظور افزایش بهره‌مندی از ظرفیت نهادهای مردمی و میانجیگری عرفی در صلح و سازش برای پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: ۳۳ نفر از مصلحین قرآنی که انتخاب، ثبت‌نام و آموزش آنها توسط دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری صورت گرفته بود به این کارگاه دعوت شدند تا راهکارهای سازش و حل و فصل و میانجیگری در بین زوجین در شرف طلاق را آموزش ببینند و با استفاده از ظرفیت مصلحین قرآنی روند مثبتی در کاهش طلاق در شهرستان شکل گیرد.

رئیس دادگستری راور بیان کرد: سیاست دستگاه قضا بر این است که مصلحین و حکمین آموزش دیده قرآنی به‌عنوان افراد خبره و معتمدین تأثیرگذار در مناطق مختلف به‌عنوان بازوی دادگاه خانواده در این زمینه نقش اثرگذار خود را ایفا کنند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ادامه داد: هدف از برگزاری طرح مصلحین و حکمین قرآنی کاهش دعاوی خانواده و افزایش صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق و استفاده از ظرفیت معتمدین، مصلحین، بزرگان و ریش سفیدان، قبل از طرح دعوی در دادگاه‌های خانواده است.

کاربخش با اشاره به مباحث آموزشی کارگاه‌های مصلحین قرآنی، گفت: آشنایی با خانواده، مهارت‌های روابط زوجین، شیوه‌های حل اختلاف و تعارض در خانواده، جایگاه و نقش مصلحین از منظر قرآن، اصول، شیوه‌ها و وظایف میانجیگری از جمله موضوعات مطرح شده در این کارگاه‌ آموزشی بود.

انتهای پیام
captcha