تشکیل صندوق رد مظالم در شورا و شهرداری شیراز
کد خبر: 4115091
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

تشکیل صندوق رد مظالم در شورا و شهرداری شیراز

یکی از طرح‌های تصویب شده جلسه علنی شورای ششم شهر شیراز این بود که شهرداری ظرف یک ماه آینده لایحه‌ای با موضوع «ایجاد صندوق رد مظالم شورا و شهرداری و نحوه هزینه کرد آن» تهیه و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.

شورای ششم شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، نود و هشتمین جلسه علنی شورای ششم شهر شیراز که شب گذشته، 25 دی‌ماه برگزار شد، یکسری طرح‌ها و لوایح به تصویب رسید که شهرداری مکلف به اجرای آن‌ها شد.

طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درخصوص الزام شهرداری شیراز به ارائه لایحه درخصوص ایجاد صندوق رد مظالم و نحوه هزینه کرد آن با حضور 13 نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.

 در این راستا شهرداری شیراز مکلف است حدکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه، لایحه‌ای با موضوع «ایجاد صندوق رد مظالم شورا و شهرداری و نحوه هزینه کرد آن» تهیه وجهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

محل هزینه مبالغ جمع‌آوری شده صندوق مذکور، ردیف‌های ماده 15 بودجه شهرداری است و در صورت توافق شهردار مبالغ جمع‌آوری شده در صندوق فوق به مجمع خیرین شهرساز شیراز به منظور مصرف در اهداف مجمع واریز خواهد شد .

همچنین در جلسه شب گذشته شورا لایحه دو فوریتی در خصوص مساعدت در برگزاری سوگواره ملی هنری شاهچراغ (ع) با حضور 13 نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.

 ضمن تصویب دو فوریت لایحه مذکور، به شهرداری اجازه داده می‌شود نسبت به پرداخت مبلغ 5 میلیارد ریال (پانصد میلیون تومان) به‌صورت نقدی و یا غیر نقدی از محل ردیف اعتباری 150208 بودجه سال 1401 شهرداری شیراز (کمک به سایر نهادهای بخش عمومی) جهت سوگواره ملی هنری شاهچراغ (ع) اقدام کند.

انتهای پیام
captcha