غیرحضوری شدن مقاطع تحصیلی استان‌ تهران و دانشگاه‌ها
کد خبر: 4116194
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴

غیرحضوری شدن مقاطع تحصیلی استان‌ تهران و دانشگاه‌ها

کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران بر لزوم صرفه جویی در مصرف گاز تأکید کرد و از تعطیلی تمامی کودکستان‌ها برای یکشنبه دوم بهمن و فعالیت غیر حضوری مدارس و دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی در سطح استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از استانداری تهران، کارگروه اضطرار آلودگی هوا که امروز، اول بهمن ماه با حضور اعضا برگزار شد، مصوب کرد که یکشنبه، دوم بهمن‌ماه کودکستان‌ها در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه تعطیل و فعالیت آموزشی تمامی مدارس و دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی به صورت غیر حضوری خواهد بود.

بر اساس اعلام این کارگروه، تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر عهده رؤسای دانشگاه‌ها خواهد بود. همچنین آزمون‌های کشوری المپیاد علمی دانش‌آموزی طبق برنامه برگزار خواهد شد.

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، طرح زوج و فرد برای روز یکشنبه دوم بهمن ماه از درب منزل اجرا خواهد شد و پلیس و شهرداری نسبت به اعمال قانون توسط دوربین‌های ثبت تخلفات اقدام می‌کنند. 

فروش روزانه مجوز طرح ترافیک برای روز یکشنبه از سوی شهرداری تهران ممنوع است.

بر اساس این گزارش، پلیس راهور و پلیس فاتب نیز باید از تردد شبانه کامیون‌ها به جز کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسدشدنی جلوگیری کند. همچنین فعالیت تمامی واحدهای تولید شن و ماسه و آسفالت و بتن آماده و کلیه معادن شرکت سیمان تهران، ممنوع است.

همچنین شهرداری‌ها باید نسبت به جلوگیری از روشن ماندن و درجا کار کردن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌ها اقدام کنند. واحدهای اورژانس نیز باید نسبت به استقرار در میادین اصلی اقدام کنند.

کارگروه اضطرار آلودگی هوا از شهروندان خواست که از تردد غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک مناسب N۹۵ استفاده کنند و رؤسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند.

انتهای پیام
captcha