کدام گروه شغلی بیشتر ماسک می‌زنند
کد خبر: 4121649
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

کدام گروه شغلی بیشتر ماسک می‌زنند

براساس آمارهای اعلام شده شاغلان در فرودگا‌ه‌‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و مهدهای کودک بیشترین استفاده از ماسک و شاغلان در مراکز تفریحی، استادیوم‌ها، پاساژها و هتل‌ها کمترین استفاده از ماسک را دارند.

کدام مشاغل بیشترین و کمترین استفاده از ماسک را دارند

به گزارش ایکنا، در روزهایی که تعداد فوتی‌های کرونایی در حداقل ممکن قرار دارد و روزهای صفر کرونایی طی هفته‌های پایانی فصل زمستان تکرار می‌شود،  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کشور برای مقابله با ویروس کرونا را اعلام کرد که براساس جداول ارائه شده، از 12 تا 19 بهمن ماه جاری 144 هزار و 329 مورد مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش انجام شده است که از این تعداد 512 مرکز پس از بازرسی پلمپ شده‌اند.

روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور نیز پس از جهشی جزئی، رو به نزول گذاشته و به رقم 32.35 درصد رسیده است.

جدول مربوط به رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌‌ها از 12 بهمن تا 19 بهمن ماه نیز نشان می‌دهد مردم تهران همانند ماه قبل همچنان با 32.32 درصد کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی را دارند. مردم اصفهان نیز بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی را با 81.56 درصد دارند.

کدام مشاغل بیشترین و کمترین استفاده از ماسک را دارند

رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان زنجان نیز در کمترین حد و استان ایلام در بیشترین حد در میان استان‌ها بوده است.

در مورد استفاده از ماسک در اماکن عمومی نیز مردم استان همدان کمترین استفاده از ماسک را با 7 درصد و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین میزان را با 40.31 درصد دارند. 15.86درصد مردم تهران نیز از ماسک استفاده می‌کنند.   

در خصوص رعایت دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی نیز مردم استان‌های همدان، لرستان و تهران به ترتیب کمترین توجه را به فاصله‌گذاری اجتماعی دارند و مردم آذربایجان غربی، قم و خراسان جنوبی به ترتیب در این خصوص پیشرو هستند.

براساس نمودار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت مردم بیش از همه در فرودگاه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ادارات و سازمان‌ها، مهدهای کودک، استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی، دانشگاه‌ها و مدارس بهداشت فردی را رعایت می‌کنند و در کارگاه‌های و صنایع کوچک، پاساژها، میادین و نانوایی‌ها به ترتیب کمترین رعایت بهداشت فردی صورت می‌گیرد.

کدام مشاغل بیشترین و کمترین استفاده از ماسک را دارند

همچنین رعایت تهویه مناسب به ترتیب در فرودگاه‌ها، دانشگاه‌‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اداره‌ها و سازمان‌ها، پیشخوان و پلیس 10+ ، مراکز تفریحی، بانک‌ها، مهد‌های کودک صورت می‌گیرد و مراکز ورزشی، مدارس، رستوران‌ها و کارگاه‌ها و صنایع کوچک کمترین تهویه مناسب را دارند.

براساس اطلاعات اعلام شده شاغلان در فرودگا‌ه‌‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و مهدهای کودک بیشترین استفاده از ماسک و شاغلان در مراکز تفریحی، استادیوم‌ها، پاساژها و هتل‌ها کمترین استفاده از ماسک را دارند.

انتهای پیام
captcha