سیر صعودی مبتلایان به آنفولانزا در استان مرکزی
کد خبر: 4122561
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

سیر صعودی مبتلایان به آنفولانزا در استان مرکزی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کرونا در استان مرکزی روند نزولی دارد، اما بیماری آنفولانزا موجب شده تا تعداد مراجعان به مراکز درمانی افزایش یابد.

افزایش آنفولانزا

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک، علی علی‌محمدی، معاون بهداشتی این دانشگاه در اراک، گفت: در حال حاضر شاهد ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی هستیم، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به آنفولانزا و سرما خوردگی از کرونا سبقت گرفته است.

وی ادامه داد: شیوع و تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان مرکزی به حالت پایدار درآمده و نگران‌کننده نیست. با همکاری مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از موج جدید کرونا بدون بحران عبور کرده‌ایم. آمار مبتلایان به کرونا نزولی شده و از این موج با حداقل موارد ابتلا گذشته‌ایم، حتی مورد فوتی نیز به ثبت نرسید.

علی‌محمدی گفت: با توجه به برودت هوا مراجعه افراد به مراکز درمانی روند افزایشی دارد، اما حال عمومی مراجعان مساعد است و میزان بستری بسیار محدود و جزئی است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به ویژه برای کودکان، خردسالان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: چنانچه ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن کرونای افراد گذشته باشد باید نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن اقدام کنند تا سطح ایمنی بدن آنها در برابر ویروس افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha