ایجاد ایمنی مطلوب در جامعه در سایه پیشگیری از اعتیاد
کد خبر: 4123102
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

ایجاد ایمنی مطلوب در جامعه در سایه پیشگیری از اعتیاد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با اعتیاد و موادمخدر اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: پیشگیری در این بخش زمینه‌ساز ایمنی مطلوب در جامعه است و ظرفیت‌های لازم را برای آگاهی بخشی عمومی جامعه فراهم می‌کند.

بهنام نظری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، 30 بهمن در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری برگزار شد، با تأکید براینکه پیشگیری از اعتیاد از اولویت‌های شورای مبارزه با موادمخدرست، بیان کرد: رویکرد این شورا باید برپایه پیشگیری باشد و تاکنون در حوزه پیشگیری گزارش‌های مطلوبی دریافت نشده است.

نظری با اشاره به اینکه پیشگیری لازمه کاهش ورودی‌ها به مراکز ماده ۱۶ و کمپ‌های ترک اعتیادست، اضافه کرد: مراکزی همچون بهداشت و درمان و مدیریت بحران بر اهمیت پیشگیری تأکید و توصیه دارند؛ از این رو پیشگیری اصل جداناشدنی مبارزه با اعتیادست.

معاون سیاسی استاندار اضافه کرد: در رابطه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق اقدامات خوبی صورت گرفته و تلاش‌های فرماندهی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط قابل‌تقدیرست، اما پیشگیری و مبارزه با اعتیاد دو بال یک هدف هستند که باید با یکدیگر حرکت کنند تا اثرگذاری مطلوب حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری در حوزه آموزش‌وپرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای و اقدامات فرهنگی و ورزشی بسیار حائز اهمیت است و دستگاه‌های مربوطه باید در این حوزه جدی‌تر وارد شده و اقدامات عاجل‌تر صورت دهند، گفت: پیشگیری در این بخش زمینه‌ساز ایمنی مطلوب در جامعه است و ظرفیت‌های لازم را برای آگاهی بخشی عمومی جامعه فراهم می‌کند و انجام این مهم مستلزم مشارکت همه‌جانبه است.

نظری با تأکید براینکه ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی استان باید در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گیرد و هزینه‌های سرسام‌آور اماکن ورزشی قابل‌قبول نیست، اظهار کرد: شایسته است که انگیزه بخشی به جوانان و سوق دادن آنان به فعالیت‌های ورزشی، هنری و فرهنگی اولویت دستگاه‌های فرهنگی باشد و تحقق این امر نیازمند برنامه‌ریزی جدی است.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه شکست دشمن در طول 44 سال باعث عصبانیت آنان شده و با راه‌اندازی شبکه‌های قاچاق موادمخدر دنبال انتقام‌گیری هستند، گفت: بدون شک پشت پرده مافیا و قاچاق مواد مخدر سرویس‌های جاسوسی بیگانگان وجود دارد و دشمنانی که شدیدترین تحریم‌ها را برای ارسال دارو به ایران اعمال می‌کنند مواد مخدر را برای ضربه زدن به جوانان به‌راحتی در اختیار برخی مزدوران قرار می‌دهند. این شیطنت‌ها علیه جوانان کشور برای متوقف کردن حرکت پیشرفت آنان است.

انتهای پیام
captcha