امکان تحصیلات حوزوی برای بانوان حافظ قرآن در قزوین
کد خبر: 4123575
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

امکان تحصیلات حوزوی برای بانوان حافظ قرآن در قزوین

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین از آغاز ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران استان قزوین خبر داد و گفت: حافظانی که مدرک دیپلم ندارند اما دارای مدرک رسمی حفظ کل قرآن هستند می‌توانند برای تحصیل در حوزه علمیه ثبت‌نام کنند.

کاظم لو مدیر حوزه علمیه بانوان در قزوین

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا کاظم‌لو، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران از ۲۹ بهمن آغاز شده و دارندگان مدرک دیپلم و سیکل با داشتن شرایط لازم می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: شرط معدل دیپلم ۱۴ بوده و کسانی که مشغول به تحصیل در پایه دوازدهم هستند اگر تا ۳۱ شهریور ماه مدرک دیپلم خود را دریافت کنند می‌توانند در حوزه علمیه خواهران ثبت‌نام کنند. برای ثبت‌نام محدودیتی وجود ندارد و در حال حاضر در استان قزوین ۱۰۰۰ طلبه خواهر در حال تحصیل در ۶ مرکز آموزشی هستند و ۱۰۰۰ نفر هم فارغ‌التحصیل به عنوان معلم و مربی مشغول به کار هستند.

این مسئول اظهار کرد: یکی از موضوعات قابل توجه در خصوص کسانی است که حافظ کل قرآن کریم هستند و اگر مدرک دیپلم ندارند ولی مدرک رسمی حفظ کل قرآن کریم را داشته باشند، می‌توانند برای تحصیل در حوزه علمیه ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: در خصوص سن پذیرفته‌شدگان برای دارندگان مدرک دیپلم، حداکثر ۴۰ سال است که افراد با مراجعه به مدارس علمیه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در حوزه علمیه خواهران اقدام کنند و آزمون هم ۲۳ تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا اردیبهشت برای ثبت‌نام فرصت دارند.

کاظم‌لو خاطرنشان کرد: در خصوص کسانی که دارای مدرک سیکل هستند و یا برای ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ این مدرک را دریافت می‌کنند شرط معدل ۱۵ تعیین شده است و تاریخ آزمون این افراد نیز ۲۳ تیر است.

وی تصریح کرد: احکام ویژه دختران، عربی زبان قرآن سه، تست هوش ریاضی و جزوه‌ای در خصوص سوره لقمان، منابع آزمون برای داوطلبانی است که با مدرک دیپلم می‌خواهند ثبت نام کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در پایان گفت: در قزوین ۲ مدرسه علمیه کوثر در خیابان شهید انصاری و مدرسه فاطمیه در شهرک کوثر برای دارندگان مدرک دیپلم و در شهرستان‌ها نیز مدرسه ایمانیه در تاکستان و امام صادق(ع) در بوئین‌زهرا برای دارندگان مدرک دیپلم و مدرسه زینبیه در شهر آبیک برای علاقه‌مندانی که می‌خواهند با مدرک سیکل وارد شوند به همراه فضای خوابگاهی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha