اجرای سند تحول موازی‌کاری دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد
کد خبر: 4123618
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶

اجرای سند تحول موازی‌کاری دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد

استاندار مرکزی بیان کرد: اجرای سند تحول و تعالی در حوزه فرهنگی و اجتماعی موازی‌کاری‌ها را تقلیل و باعث تقسیم کار بین دستگاه‌ها می‌شود.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، دوم اسفند، در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، با اشاره به تعدد دستگاه‌های فعال در حوزه اجتماعی و فرهنگی، تصریح کرد: برنامه تحول و تعالی در حوزه اجتماعی و فرهنگی علاوه براینکه میثاقی بین دستگاه‌های اجرایی و فعالان اجتماعی و فرهنگی استان است، می‌تواند زمینه حرکت رو به جلوی برنامه‌ها را به صورت جهشی فراهم کند.

وی با بیان اینکه سند تحول و تعالی در حوزه فرهنگی و اجتماعی موازی‌کاری‌ها را تقلیل و باعث تقسیم کار بین دستگاه‌ها می‌شود، اضافه کرد: مدیران ارشد دستگاه‌ها باید پاسخگوی عملکرد دستگاه خود منطبق با سند تحول دولت مردمی باشند. برای رسیدن به اهداف باید گفتمانی تداوم‌دار بین مدیران ایجاد کرد.

مخلص‌الائمه گفت: اجرای برنامه منطبق با سند تحول دولت مردمی سازماندهی و نظم بهتری در سیستم اداری را به دنبال دارد. شاهدیم در سیستم اداری به شدت دچار موازی‌کاری، تکرار برنامه‌ها و اقداماتی معارض با یکدیگر هستیم که علت آن وسعت حجم کارها در حوزه‌های مختلف است.

محمدرضا جعفری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، به بحث تحول و تعالی سند تعالی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره و اظهار کرد: ورود به عرصه تحول اجتماعی از ضروریات است و تمامی اندیشمندان و روشنفکران نسبت به آن اهتمام دارند. برای تحقق این مهم دستگاه‌ها باید خود را با توجه به تغییر و تحولات اجتماعی به روز کنند.

جعفری افزود: برنامه تحول و تعالی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی استانداری تهیه شده است. تغییرات موجود در جامعه سرعت بسیار دارند و اگر سیستم‌های ادارای مطابق نیاز روز پیش نروند، ممکن است در خدمتگزاری با مشکل مواجه شوند.

وی با اشاره به رصد و ارزیابی خدمات دستگاه‌ها به مردم، ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران دستگاه‌ها از سال 1402 است. دستگاه‌ها باید چشم‌انداز 20 ساله برای دستگاه خود تعریف کنند و برنامه‌ریزی مدیران در این راستا ضروری است تا بتوانند انتظارات دستگاه حاکمیتی و مردم را برآورده کنند.

انتهای پیام
captcha