بازدید از موزه‌های اردبیل رایگان شد
کد خبر: 4124245
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

بازدید از موزه‌های اردبیل رایگان شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از رایگان شدن بازدید از موزه‌های استان در اعیاد شعبانیه خبر داد.

موزه شیخ صفی الدینبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ششم اسفندماه، از رایگان شدن بازدید از موزه‌های این استان در روز‌های ششم و هفتم اسفندماه به مناسبت اعیاد شعبانیه خبر داد و گفت: موزه‌های استان بخش قابل توجهی از ارزش‌های تاریخی و فرهنگی استان را به نمایش می‌گذارند و با توجه به تعلق خاطر و عشق و ارادت مردم حسینی استان به اولیای الهی و همچنین گردشگرپذیر، تصمیم گرفته شد بازدید از موزه‌ها در روز‌های یاد شده رایگان باشد.

وی بیان کرد: در استان اردبیل ۱۷ موزه با موضوعات مختلف اعم از صنایع دستی، مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و تخصصی فعال است که ۱۴ مورد آن دولتی، یک مورد غیردولتی، یک مورد خصوصی و یکی از موزه‌ها نیز مشارکتی است.

به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: در نیمه اول امسال با رونق مجدد گردشگری بعد از همه‌گیری ویروس کرونا ۱۰۰ هزار و ۶۹۳ نفر از موزه‌های این استان بازدید کردند که از این تعداد یک هزار و ۱۲۸ بازدید کننده خارجی و ۹۹ هزار و ۵۰۰ نفر بازدید کننده داخلی بودند.

محمدی ادیب ادامه داد: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه باستان‌شناسی در داخل این مجموعه با بیش از ۹۵ هزار بازدید کننده بیشترین توجه از سوی علاقه‌مندان را داشتند.

انتهای پیام
captcha