دغدغه‌های فرهنگی جامعه در حوزه حجاب پیگیری می‌شود
کد خبر: 4124868
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
رئیس کل دادگستری کرمان:

دغدغه‌های فرهنگی جامعه در حوزه حجاب پیگیری می‌شود

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به ابراز نگرانی‌ها از وضعیت نابسامانی‌ فرهنگی در جامعه و کشف حجاب و بدحجابی، گفت: این مسئله مورد توجه مسئولان فرهنگی و قضایی قرار دارد که با برنامه کامل و جامع این نابسامانی‌ فرهنگی که گاهاً در جامعه وجود دارد مدیریت شده و با برنامه برطرف می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در ویژه‌برنامه هر مسجد یک حقوقدان در مسجد‌الائمه شهر کرمان با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ناشی از دشمنی‌های مستکبران است، گفت: دستگاه قضایی به‌عنوان یک دستگاه مطالبه‌گر، پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم را به‌منظور بهبود وضعیت معیشتی مردم در دستور کار دارد.

وی افزود: امروز مشکلاتی در کشور ما وجود دارد که ناشی از دشمنی‌های نظام استکبار نسبت به نظام و انقلاب است و البته دولتمردان و مسئولان تلاش می‌کنند که این مشکلات به حداقل برسد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان ادامه داد: به دلیل ماهیت این نظام و انقلاب، این دشمنی‌ها در برابر این ملت و نظام همواره وجود داشته و خواهد داشت و ملت ما که مردمی فهیم، بصیر و رشید هستند این مسائل و دشمنی‌ها را به خوبی درک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم از وضعیت بازار بسیار گلایه‌مند هستند، گفت: بسیاری از این مشکلات، نارضایتی‌ها و مسائل اقتصادی قابل مدیریت شدن و برطرف شدن است و مردم از مسئولان انتظار دارند با همراهی، هماهنگی و همفکری، مشکلات را از پیش راه مردم، انقلاب و نظام بردارند.

حجت‌الاسلام حمیدی با تأکید بر اینکه مردم انتظار دارند هماهنگی‌های بین مسئولان نتیجه بخش باشد و مردم نتیجه تلاش‌های انجام شده را در سفره‌های خود و در بازار ببینند، گفت: برخی اوقات دشمن می‌خواهد کاری کند که مردم فکر کنند مسئولان به فکر آنها نیستند. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئولان از بطن مردم هستند و گرانی و مشکلات موجود، مسئولان را نیز رنج می‌دهد. باید تلاش‌های مضاعف شود تا بتوان ساماندهی بهتری به وجود آورد و این وضعیت مدیریت شود.

رئیس کل دادگستری استان به وجود مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره و بیان کرد: وجود این آسیب‌ها و مشکلات زیبنده نظام و کشور نیست و همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این نارسایی‌ها و مشکلات را برطرف کنیم.

وی انتظارات مردم از مسئولان را درست و منطقی دانست و تأکید کرد: در دستگاه قضایی وظیفه اجرای عدالت و فصل خصومت‌ها را داریم و باید انتظارات مردم در این بخش‌ها را پاسخ دهیم.

حجت‌الاسلام حمیدی اظهار کرد: دستگاه قضایی باید موجباتی را فراهم کند که مردم بتوانند در اسرع وقت و با هزینه بسیار کم بتوانند حق و حقوق خود را استیفا کنند که در این زمینه سیاست‌هایی طی سال‌های اخیر طراحی و اجرا شده است. سند تحول قضایی این نوید را می‌دهد که با اجرای آن بتوانیم به اهداف بالا دست یافته و بتوانیم به معنای واقعی به قله‌هایی که پیش‌بینی شده است، دسترسی پیدا کنیم و حقوق مردم بیش از پیش استیفا شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه قضات و کارمندان دستگاه قضایی با تفکر جهادی در قوه قضاییه کار می‌کنند، افزود: با وجود تمامی مشکلات موجود، تلاش و سیاستگذاری می‌شود که روز به روز رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تدوین برنامه‌های جامع برای حمایت از اشتغال و تولید و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در دستگاه قضایی، اظهار کرد: در سال‌های اخیر صدها واحد تولیدی و اقتصادی با همت دستگاه قضایی در استان کرمان مورد حمایت قرار گرفته‌اند و از تعطیل شدن آنها و بیکار شدن حدود ۲۰ هزار کارگر، مهندس و تکنیسین نیز جلوگیری شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان نیز اشاره و بیان کرد: این ایده زمینه ارتباط قوه قضاییه با مردم را محقق می‌سازد که به همت بسیج حقوقدانان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اجرایی شده و در این طرح در زمینه توسعه آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم با استفاده از ظرفیت قضات، وکلا و کارشناسان فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام حمیدی در پایان با اشاره به ابراز نگرانی‌ها از وضعیت نابه‌سامانی‌های فرهنگی در جامعه و کشف حجاب و بدحجابی، گفت: این دغدغه درست است زیرا عِرق دینی ما اجازه نمی‌دهد ارزش‌های دینی و انقلابی ما که خون هزاران شهید برای آنها ریخته شده است، مورد تاخت و تاز دشمن و یا افراد فریب خورده قرار بگیرد و به دلیل نزدیک بودن فصل تابستان این مسئله مورد توجه مسئولان فرهنگی و قضایی قرار دارد که با برنامه کامل و جامع این نابسامانی فرهنگی که گاهاً در جامعه وجود دارد مدیریت شده و با برنامه برطرف خواهد شد.

انتهای پیام
captcha