آزادی ۷۰۳ زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان‌غربی در سال جاری
کد خبر: 4124902
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

آزادی ۷۰۳ زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان‌غربی در سال جاری

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در طول سال جاری با اقدامات انجام شده، ۷۰۳ زندانی جرایم غیر عمد در استان آزاد شدند و با وجود شرایط سخت اقتصادی امسال مردم نیکوکار استان و خیران در جشن گلریزان چندین برابر سنوات قبل مشارکت کردند.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ۸ اسفندماه در جلسه هماهنگی جشن‌های گلریزان سال ۱۴۰۲ با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در آستانه ایام شعبانیه و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: متولی آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در سطح استان، ستاد دیه است و جهت آزادی زندانیان واجد شرایط همه دستگاه‌ها، مراکز، انجمن‌ها و کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی که تمایل به کمک دارند با هماهنگی ستاد دیه، نسبت به جمع آوری کمک‌ها به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام کنند.

وی افزود: یکی از برکات اعیاد شعبانیه، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است که امیدواریم در سال جاری و سال آتی، با برنامه‌ریزی ستاد دیه استان و برگزاری جشن گلریزان به مناسبت نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان، بتوانیم با کمک خیرین تعداد قابل توجهی از زندانیان نیازمند مالی را آزاد کنیم.

عتباتی بیان کرد: یکی از اقداماتی که خیرین می‌توانند در جامعه فرهنگ‌سازی کنند و باعث افزایش همدلی شود برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد است.

وی ادامه داد: در طول سالجاری با اقدامات انجام شده، ۷۰۳ زندانی جرایم غیر عمد در استان آزاد شدند و با وجود شرایط سخت اقتصادی امسال مردم نیکوکار استان و خیران در جشن گلریزان چندین برابر سنوات قبل مشارکت کردند که نگاه ویژه حق تعالی شامل همه خیران هست و این حضور مورد عنایت حق تعالی خواهد بود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کنونی باید مشکلات و گرفتاری مردم را با کمک و همدلی حل کرد و همگی به یاری همدیگر آمده تا بتوانیم گرهی از کار کسی باز کنیم.

وی گفت: ۵۰۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان مستحق کمک و مساعدت هستند تا از حبس بیرون بیایند، تلاش می‌کنیم تا با همت و همراهی خیرین، ستاد دیه و گذشت شاکیان زمینه آزادی این زندانیان را در سال‌ آینده مهیا کرده و بخشی از دغدغه‌های خانواده‌های آن‌ها را مرتفع کنیم.

عتباتی با اشاره به برگزاری گسترده جشن گلریزان در همه شهرها و همه بخش‌ها با محوریت رؤسای دادگستری با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران عنوان کرد: امسال بنابراین نهاده شده که جشن گلریزان با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های قضائی و اجرایی استان با همراهی خیرین نیکوکار و مردم نوع دوست در دامنه گسترده‌ای از استان برگزار شود و همه اقشار در این کار خیر مشارکت کنند.

وی افزود: اصناف و اتحادیه ها همواره در امورات خیر و تقویت موسسات خیریه و کمک به نیازمندان پیش قدم بوده‌اند و هر چند امسال وضعیت بازار و شرایط اقتصادی در حد مطلوبی نیست اما اصناف با نیت الهی و خالصانه و به قصد کمک به نیازمندان و آزادی محکومان جرایم غیرعمد بیش از سال‌های قبل در این امر مبادرت کرده و همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha