اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات قضایی استان مرکزی
کد خبر: 4124945
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
محسنی‌اژه‌ای خبر داد:

اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات قضایی استان مرکزی

رئیس قوه قضائیه از اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات مراکز و مراجع قضایی استان مرکزی ظرف دو سال آینده خبر داد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، شامگاه دوشنبه، 8 اسفند در پایان سفر یک روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: بازدید از حوزه‌های قضایی، رسیدگی به مشکلات، نقاط ضعف‌ها و کمبودها از جمله اهداف سفر به استان است تا پس از اطلاع و اشراف بر این کمبودها برای رفع آنان اقدام شود.

وی برقراری ارتباط مردمی را از دیگر اهداف سفر به استان دانست و ادامه داد: در این ارتباط سعی بر این است از نزدیک با مردم سخن گفته و در جریان مسائل آنان در قالب کمک مستقیم قوه یا مطرح شدن در شوراهای عالی مختلف قرار گیریم تا بتوانیم موارد مطروحه را در مجلس و دولت طرح و دنبال کنیم.

محسنی‌اژه‌ای در خصوص سفر معاونان و هیئت همراه به شهرستان‌های استان نیز بیان کرد: در این سفر هیئت‌هایی به شهرستان‌های مختلف استان اعزام و با مردم ارتباط گرفته و با حوزه‌های مربوطه در تماس بودند. افراد اعزامی ساعتی قبل گزارش سفر خود را تشریح کرده و در این راستا تصمیماتی نیز اخذ شد و بخشی از مسائل نیز باید در مرکز بررسی و تصمیم‌گیری شود.

این مقام مسئول کمک به برخی از حوزه‌های قضایی و سازمان‌های وابسته از جمله پزشکی قانونی، سازمان زندان‌ها را از تصمیم‌های اخذ شده در این سفر دانست و ادامه داد: ظرف مدت 2 سال با کمک منابع استانداری مرکزی و قوه قضاییه حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص پیدا خواهد کرد تا بتوان بخشی از کمبودها را جبران کرد. امید است با این منابع، بخشی از مشکلات مردم در حوزه‌های مربوطه برطرف شود.

وی به برگزاری نشست با کارکنان و قضات، نشستی با فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران، دیدار با اقشار مختلف مردم و شرکت در شورای اداری استان اشاره و تصریح کرد: در این نشست‌ها انتظارات بیان شده و در کنار آن پیشنهادهای خوبی نیز مطرح شد. در این نشست‌ها مشکلات و مسائل مربوط به استان نیز مطرح شد و امید است برای رفع مشکلات بتوان گام‌های مثبت برداشت.

رئیس قوه قضائیه در پایان دیدار مردمی همکاران قضایی از جمله معاون اول قوه با مردم از صبح تا غروب را از برنامه‌های انجام شده عنوان کرد و گفت: امیدواریم آن چه مربوط به دادگستری استان مرکزی است با عنایت ویژه و کمک رئیس کل دادگستری استان به لحاظ عدالت در اسرع وقت بررسی شود و اگر موردی قابل اجرا نیست دلیل آن تشریح شود تا سؤالی بی‌پاسخ نماند.

انتهای پیام
captcha