مربیان برگزیده تربیتی المصطفی درسال ۱۴۰۱ تقدیر شدند
کد خبر: 4125148
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

مربیان برگزیده تربیتی المصطفی درسال ۱۴۰۱ تقدیر شدند

با حضور معاونین و مدیران جامعةالمصطفی العالمیه، از مربیان برگزیده تربیتی المصطفی در سال ۱۴۰۱ تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجیدخالق‌پور، جانشین رئیس المصطفی عصر امروز سه‌شنبه 9 اسفند در آیین تجلیل از مربیان برگزیده تربیتی المصطفی، طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان و تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مربیان تربیتی جامعةالمصطفی، اظهار کرد: جدا از کسوت روحانیت و خدمت در جامعةالمصطفی، انتخاب برای فعالیت در بحث اخلاق طلاب فضیلتی الهی است که شکر آن بر شما واجب است. امروز مسئولیت مربیان اخلاقی بسیار سنگین است، برای انجام این رسالت مهم باید ضمن توسل به ائمه اطهار(ع) با وظایف و رسالت‌های خود آشنا باشید و برای ایفای نقش خود تمام تلاش خود را بکار گیرید.

وی مطالعه «نظامنامه تربیتی» المصطفی را برای مربیان اخلاق ضروری دانست و افزود: استفاده از فرصت‌های طلاب یکی از مسائلی است که باید مورد توجه مربیان اخلاق باشد. عمده مشکلات در زمان فراغت رخ می‌دهد. باید برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت طلاب صورت گیرد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه، رعایت زی‌طلبگی را مسئله‌ای مهم برای روحانیون و طلاب دانست و ادامه داد: شئونات طلبگی از چهره ظاهری تا باطن افراد را شامل می‌شود. دغدغه طلاب اگر محدود به زندگی دنیوی و معیشت باشد آنان را از متن جامعه دور کرده و پیوند روحانیت و مردم را تضعیف می‌کند. زی‌طلبگی به معنی داشتن دغدغه برای جامعه و مردم است و باید مورد نظر باشد.

جانشین رئیس المصطفی بیان کرد: از مربیان تربیتی المصطفی توقع می‌رود طلاب را با هویت و شئونات روحانیت آشنا کنند و برای حل مشکلات و مسائل طلاب از ظرفیت‌های موجود در المصطفی بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌خالق پور با اشاره به تنوع ملیتی گسترده المصطفی، اظهارکرد: تعامل با این تنوع ملیتی و فرهنگی نیازمند دقت و حساسیت بیشتری از سوی مربیان تربیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی فضای مجازی را یکی از ابزار‌های خوب برای فعالیت‌های فرهنگی برشمرد و افزود: در بحث مشاوره، تعامل و هم‌افزایی، مربیان تربیتی المصطفی باید یاری‌گر یکدیگر باشند و در انتقال تجربیات به یکدیگر ازهیچ تلاشی فروگذاری نکنند.

انتهای پیام
captcha