همایش بین‌المللی «حوزه‌های علمیه و میراث جهانی اهل‌بیت(ع)» برگزار شد
کد خبر: 4125434
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲

همایش بین‌المللی «حوزه‌های علمیه و میراث جهانی اهل‌بیت(ع)» برگزار شد

همایش بین‌المللی «حوزه‌های علمیه و میراث جهانی اهل‌بیت(ع)» با حضور مهمانانی از کشور‌های افغانستان، لبنان، عربستان، عراق، پاکستان، هندوستان و... در قم برگزار شد.

مجید خالق پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، عصر چهارشنبه، دهم اسفند در همایش بین‌المللی «حوزه‌های علمیه و میراث جهانی اهل‌بیت(ع)» که با حضور مهمانانی از کشور‌های افغانستان، لبنان، عربستان، عراق، پاکستان، هندوستان و... در قم برگزار شد، اظهار کرد: جا دارد از همه شما عزیزان به خاطر حضور در پیش‌نشست مدیران مدارس علمیه جهان اسلام و نیز دست‌اندرکاران برگزاری این گردهمایی در مدیریت حوزه‌های علمیه و معاونت ارتباطات جامعةالمصطفی تقدیر و تشکر کنم.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در جهت هم‌افزایی بیشتر میان حوزه علمیه و جامعةالمصطفی صورت گرفته است، افزود: در عصری که دشمنان برای حذف دین از صحنه مدیریت جامعه متحد شده‌اند، امیدواریم این همکاری‌ها در حوزه‌های علمیه به ایجاد جریانی همراه و هم‌افزا منجر شود و این اتحاد و همفکری با قوت بیشتری ادامه یابد.

جانشین رئیس المصطفی، عصر حاضر را دوران حساسی در تاریخ اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: واقعیت این است که تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، مکتب اهل‌بیت(ع) و روحانیت چندان جدی گرفته نمی‌شد و حتی تا زمانی برخی از مجموعه‌های حاکمیتی و مردمی، این مکتب را تنها یک جریان سیاسی می‌پنداشتند که در مواقعی با حاکمیت و وضع موجود سر ناسازگاری دارد.

وی ادامه داد: با درایت ائمه(ع) و تلاش‌های علما، این مکتب مدت‌ها بعد، به عنوان یک مذهب اسلامی شناخته شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره)، تحولی در جهان پدید آمد و امروز با هدایت‌های مقام معظم رهبری، نه تنها مکتب اهل‌بیت(ع) به عنوان یک مکتب اسلامی، بلکه به عنوان یک حقیقت ناب و نظام اسلامی شناخته می‌شود که دارای فکر و اندیشه برای مدیریت جامعه بوده و مدعی است می‌تواند تمامی جوامع را با گرایش‌های مختلف اداره کند.

جانشین رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به تلاش دشمن برای خارج کردن دین از عرصه مدیریت جامعه و بی اثر نمودن دستاورد‌های انقلاب اسلامی، اذعان کرد: دشمن بیش از هر زمانی برای اجرای این توطئه خود بر سوء استفاده از برخی علما و روحانیون حساب باز کرده است تا از طُرق مختلف، ذهنیت‌ها را مخدوش و روحانیت را از درون با مخالفت مواجه کند.

خالق‌پور، رسالتی که علمای مکتب اهل‌بیت(ع) بر دوش دارند را حاصل فداکاری علما و بزرگان تاریخ مکتب اهل‌بیت(ع) و ایثار خون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: شما عزیزان که در صف نخست جهاد در راه خدا و نشر معارف اهل‌بیت(ع) قرار دارید، باید نسبت به طراحی‌های دشمن توجه دوچندانی را معطوف دارید. عبور از این توطئه‌ها نیاز به درایت و اتحاد حوزه‌های علمیه دارد و اگر نسبت به وظیفه خود به درستی عمل کنیم، بنا به سنت الهی هیج نگرانی بابت آینده نخواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha