مراسم گرامیداشت جانبازان 70درصد در مجتمع حوزوی خانم‌الانبیاء(ص) اراک برگزار شد
کد خبر: 4126266
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹

مراسم گرامیداشت جانبازان 70درصد در مجتمع حوزوی خانم‌الانبیاء(ص) اراک برگزار شد

مراسم گرامیداشت جانبازان ۷۰ درصد شهرستان اراک در مجتمع حوزوی خاتم ابن شهرستان با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی برگزار شد.

مراسم گرامیداشت جانبازان 70درصد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، شامگاه شنبه، 13 اسفند، در مراسم گرامیداشت جانبازان ۷۰ درصد شهرستان اراک در مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص)، گفت: امروز و این هفته و اعیاد مبارک به ویژه ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان و ولادت حضرت صاحب‌الزمان (ع) از رویدادهای بزرگ و مهم شیعیان است همه باید در این اعیاد شکرگزار خداوند متعال باشیم.

دری نجف‌آبادی با اشاره به حوادث ابتدای انقلاب اظهار کرد: در حادثه هفتم تیر خیلی از بزرگان انقلاب از میان ما رفتند ولی خداوند متعال خواست رهبر انقلاب از این حادثه به دور باشند تا بعد از حضرت امام سکان کشتی انقلاب را در دست بگیرند. رهبری که کشتی انقلاب ما را باقدرت و درایت هدایت می‌نمایند و خداوند نیز به ایشان عنایت ویژه‌ای دارند همه ما باید شکرگزار این نعمت باشیم و برای سلامتی ایشان دعا کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: جانبازان عزیز و خانواده آنها برای همه ما ولی‌نعمت هستند و اگر قصوری از سوی ما صورت گرفته است عذرخواهی می‌کنم. شما جانبازان جان خود را در راه انقلاب داده‌اید و همه ما به شما افتخار می‌کنیم البته بعضی از افراد بی‌مهری می‌کند، اما از ارزش شما و کار شما چیزی کم نمی‌شود راه شما راه درست است راه شما راه امام است.

امام‌جمعه اراک بیان کرد: در حال حاضر دو نوع حوزه علمیه وجود دارد یک حوزه انقلابی که در خط امام و رهبری و شهدا قرار دارند و یک حوزه داریم که گوشه‌نشین هستند و به مسائل روز دنیا اهمیت نمی‌دهند. با آمدن امام حوزه‌های علمیه متحول شد.

وی ادامه داد: مثال این امر را می‌توان به دوران قبل و بعد از پیامبر(ص) تشبیه کرد که قبل از ایشان اعراب درباره حیوانات و اعمال جاهلیت صحبت می‌کردند ولی بعدازاین مباحث علمی سرلوحه  افکار آنها قرار گرفت. حوزه‌های ما نیز قبل از انقلاب بیشتر مسائل شرعی و فقهی می‌پرداختند و در مسائل روز دنیا اکثراً بی‌تفاوت بودند، اما امروزه ما در تمام مسائل دنیا کاملاً تأثیرگذار هستیم همه این‌ها دستاوردهای امام و انقلاب و رهبری است.

انتهای پیام
captcha