غرس 20 میلیون نهال در استان مرکزی طی چهارسال
کد خبر: 4126525
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

غرس 20 میلیون نهال در استان مرکزی طی چهارسال

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: سهم استان در کاشت نهال طی 4 سال آینده 20 میلیون نهال است و تمام دستگاه‌های دولتی باید در این امر نقش‌آفرین باشند.

آیت الله دری نجف آبادی،

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 15 اسفند، در آیین روز درختکاری که با حضور فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار و برخی از مدیران برگزار شد، ضرورت حفظ و نگهداری از نهال‌ها را متذکر شد و افزود: دستگاه‌های مختلف باید در حفاظت از درختان همکاری کنند.

وی با بیان اینکه وجود صنایع مختلف به ویژه آلاینده‌ها، در بهترین زمین‌های کشاورزی غرب اراک، مشکلات آلایندگی بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده و توسعه فضای سبز و کاشت نهال تنها راه چاره مدیریت این امرست، ادامه داد: محدودیت منابع آبی این ضرورت را ایجاد می‌کند که قبل از کاشت نهال در مورد آبیاری آن نیز برنامه‌ریزی کارشناسی تدوین شود و بهترین روش برای این مهم بهره‌گیری از آبیاری نوین و قطره‌ای است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه مسئولان امر باید به آبیاری نوین توجه ویژه داشته باشند، اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید در طول چهار سال، یک میلیارد نهال در کشور غرس شود؛ از این رو با توجه به ظرفیت‌های موجود در دشت‌ها و دره‌های کشور، کشت ۲۵۰ میلیون نهال در سال دور از دسترس و انتظار نیست.

وی سهم استان در کاشت نهال را طی 4 سال 20 میلیون نهال دانست و با تأکید براینکه تمام دستگاه‌های دولتی باید در این امر نقش‌آفرین باشند، گفت: بهره‌وری از آب هم‌اکنون در کشور حدود ۳۵ تا ۴۰ درصدست که باید برای جلوگیری از هدر رفت آن، میزان بهره‌وری به ۱۰۰ درصد برسد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه وجود زباله در ورودی شهر اراک مناظر نازیبایی را ایجاد کرده که باید تدابیر لازم در جهت اصلاح این شرایط اتخاذ شود، به بودجه ۱۷ هزار میلیارد ریالی شهرداری اراک اشاره و تصریح کرد: نیازست مدیریت شهری این شهر در کنار سایر اقدامات کاشت نهال را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام
captcha