ارتباط با امام زمان(عج) چگونه است
کد خبر: 4126859
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

ارتباط با امام زمان(عج) چگونه است

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه یکی از سؤالاتی که در دوران غیبت مطرح است،‌ این است که ارتباط با امام زمان(عج) چگونه است، گفت:‌ قرائت روزانه دعای عهد و زیارت آل‌یاسین که خود حضرت تعلیم کرده‌اند، ادبیات امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، 17 اسفندماه در سلسله سخنرانی‌های مجازی خود ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) گفت: یکی از سؤالاتی که در دوران غیبت مطرح است،‌ این است که ارتباط با امام زمان(عج) چگونه است.

وی افزود: برخی می‌گویند روزانه با حضرت ارتباط بگیریم آن هم از طریق قرائت دعای عهد، زیارت آل یاسین که خودِ حضرت این زیارت را تعلیم کرده‌اند. این ادبیاتِ امام زمان است.

حدائق با بیان اینکه دعای فرج دعای سلامتی اما زمان(عج) است، گفت: حداقل ارتباط با امام زمان(عج) قرائت روزی صد صلوات و به دنبال هر صلوات «وَ عجّل فرجهم» گفتن و هدیه به محضر حضرت کردن است.

عضو جامعه روحانیت شیراز با تأکید بر اینکه باید ارتباط خود را با امام زمان(عج) قوی کنیم، گفت: در این دوره آیا پیرمردهای ما مثل حبیب‌بن مظاهر برای امام زمان(عج) هستند؟ جوان‌های ما مثل علی‌اکبر(ع) هستند؟ نوجوان‌های ما مثل قاسم‌بن الحسن‌ها می‌درخشند؟ آیا مادرها مثل ام‌وهب‌ها، حضرت زینب و ام کلثوم برای امام زمان(عج) نقش‌آفرینی می‌کنند.

اتفاقات دوره آخرالزمان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبحث اتفاقات دوره آخرالزمان یادآور شد:‌ اسبغ بن نباته از شیعیان ناب امیرالمؤمنین(ع) بود و می‌گوید در محضر حضرت بودیم و ایشان از اوصاف آخرالزمان سخن گفت و این نکات را فرمود:

روزگاری بر مردم خواهد آمد که گناهان زشت و اعمال ناپسند در آن دوره، آشکارا می‌شود و بالا می‌رود یعنی گناه رشد می‌کند و  اعمال زشتی که ناپسند است، شیوع پیدا می‌کند و روز به روز گسترش پیدا می‌کند. روزگاری خواهد آمد که پرده‌های عفت و حیا، پاره می‌شود. حیا کنار می‌رود. باحیا بودن یک ضعف و بی‌حیا بودن یک ارزش می‌شود.

حدائق با بیان اینکه امروز شاهد این اتفاقات هستیم، گفت:‌ حضرت فرمودند در آخرالزمان عمل منافی عفت آشکارا می‌شود. همچنین در این دوره خوردن مال یتیم، حلال فرض می‌شود.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز ادامه با تصریح اینکه از نشانه های آخرالزمان این است که رباخوری رواج پیدا می‌کند، افزود: امیرالمؤمنین(ع) در تبیین نشانه‌های آخرالزمان فرمودند این‌ها همان بلواهای آخرالزمان هستند که وقتی مهدی موعود(عج) می‌آیند، این‌ها دیگر جمع و برچیده می‌شوند.

وی اظهار کرد:‌ از نکات دیگری که حضرت فرمود این است که در کیل‌ها و میزان‌ها، کم گذاشته می‌شود یعنی کم‌فروشی شایع می‌شود. کم‌فروشی در جامعه رواج پیدا می‌کند. شراب را حلال می‌کنند به اسم اینکه (نبیذ یعنی آبِ سیب، آب خرما، آب انگور) و به اسم اینکه آب سیب، آب انگور و آب خرماست، شراب می‌خورند و می‌گویند اینکه حرام نیست و ما داریم آب انگور می‌خوریم.

حدائق با بیان اینکه حضرت می‌فرماید رشوه با عوض کردن عنوانش به اسم هدیه دادن حلال می‌شود و خیانت را به اسم امانتداری توجیه می‌کنند. خیانت را در مال مردم می‌کنند و می‌گویند ما امانت‌داری کردیم، گفت:‌ مولا می‌فرماید دوره آخرالزمان، دوره‌ای است که مردها خودشان را شبیه زن‌ها درمی‌آورند و مردها خودشان را مثل مردها درمی‌آورند.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس ادامه داد: حضرت امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید در آخرالزمان حدودِ نماز سبک شمرده می‌شود یعنی برای نماز ارزشی قائل نیستند. وقتِ نماز که می‌شود مساجد را ببینید و اماکن و مراکز را هم ببینید. حج هم اگر می‌روند، برای غیرِ خدا می‌روند. یک مفاسد دیگری در حجشان است. آن حجی که باید انگیزه عبودیت در آن باشد، در آن رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha