محفل انس با قرآن در کمپ‌های هلال احمر مازندران برگزار می‌شود
کد خبر: 4127701
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
در نوروز

محفل انس با قرآن در کمپ‌های هلال احمر مازندران برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اجرای طرح گذر فرهنگ و هنر با همکاری اداره ارشاد مازندران در ایام نوروز خبر داد و گفت: برپایی محفل انس و ختم قرآن و مسابقات قرآن در کمپ‌های هلال احمر نیز مورد توجه است.

بصادق برزگر

به گزارش ایکنا از مازندران، صادق برزگر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، ۲۱ اسفند در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: ستاد اجرایی مصوبه خدمات سفر با هدف توسعه گردشگری داخلی و ارتقای خدمات مطلوب برای گردشگران در این خطه از شمال کشور فعالیت دارد،‌ این ستاد متشکل از ۱۲ کمیته است.

وی افزود: تاکنون ۱۸ نشست با محوریت این ستاد برگزار شده است، تلاش داریم نوروز امسال با حفظ حرمت ماه رمضان شاهد اقامت تعداد یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۴۸ نفر شب مسافر در مراکز و تأسیسات گردشگری استان باشیم.

برزگر تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران در نوروز ۱۴۰۲ به استان مازندران، افزایش پیدا کند، از این رو تمامی هتل‌ها، مراکز اقامتی، خانه مسافر، مراکز بوم‌گردی، تأسیسات ساحلی، واحد‌های پذیراهی بین‌راهی و منطقه نمونه گردشگری و... آماده پذیرش مسافران و گردشگران در نوروز ۱۴۰۲ هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه همکاران ما در دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر به‌صورت شبانه‌روز پاسخگو هستند و تمام تلاش خود را جهت رفاه حال مسافران و گردشگران خواهند کرد، تصریح کرد: تمامی تأسیسات و مراکز گردشگری زیرمجموعه این اداره‌ کل در راستای رفاه حال گردشگران با توجه به مهمان‌نواز بودن این استان در اسکان و خدمات‌رسانی هر چه بهتر مسافران به طور جدی پای کار  حضور خواهند داشت.

وی از آماده‌سازی ۱۹۰ مدرسه برای اسکان فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد: سالن‌های ورزشی و سوله‌ها برای چادرخوابی مسافران نوروزی مهیا شده است.

برزگر به استقرار ۳۴ پایگاه امدادی هلال احمر، ۱۰‌ پایگاه امدادی سیار و ۲۰ پایگاه جوان در ایام نوروز اشاره و اذعان کرد: ۲۷موزه استان نیز پذیرای عمومی علاقه‌مندان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه ۲۶ نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در سطح استان مازندران برپا خواهد شد که سه نمایشگاه صنایع دستی نوشهر، بابلسر و نور به صورت ملی برپا می‌شود، ادامه داد: اجرای آیین‌های بومی مازندران و آماده‌سازی روستاهای گردشگرپذیر و برخوردار از فضای بوم‌گردی، ساماندهی و نظافت سواحل، برگزاری تورهای رایگان شهری و ساخت نشانه‌های شهری با رویکرد فرهنگی معنوی نیز مورد توجه است که با همکاری اوقاف و امور خیریه استان پذیرایی از روزه‌داران را نیز خواهیم داشت.

وی از اجرای طرح «سلامت‌گر سفر» با عنوان «هر کودک یک سلامت‌گر» در ایام نوروز خبر داد و یادآور شد: استقبال نمادین از گردشگران نوروزی را با حضور استاندار مازندران خواهیم داشت.

برزگر به اجرای طرح گذر فرهنگ و هنر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اشاره کرد و گفت: برپایی محفل انس و ختم قرآن و مسابقات قرآن در کمپ‌های هلال احمر نیز مورد توجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه سیاه‌چادر عشایر در تمامی ورودی‌های استان برای به تصویر کشیدن سبک زندگی عشایر استان در کنار کمپ‌های هلال احمر برپا می‌شود، افزود: توزیع کتاب بین گردشگران نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha