صنایع در مقابل سلامت مردم مسئولیت دارند
کد خبر: 4127713
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

صنایع در مقابل سلامت مردم مسئولیت دارند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: برق یکی از نیازهای اساسی زندگی مردم و جوامع است، اما نباید مقوله سلامت را فدای تولید کرده و این موضوع مهم را فراموش کرد.

بازدید امانی از نیروگاه برق حرارتی شازند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، علیرضا امانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک، شنبه، 20 اسفند، در بازدید از نیروگاه حرارتی شازند، گفت: متاسفانه در روزهای سرد سال و به دلیل حجم کم گاز مصرفی، این واحد تولیدی صنعتی به ناچار اقدام به مصرف مازوت کرده که باعث آلایندگی زیاد و خسارت به سلامت مردم به خصوص شهر اراک می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: به دلیل اهمیت و استراتژیک بودن تولید این واحد و البته سلامت مردم به دستور استاندار مرکزی و پیگیری‌های وی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت مردم، قرار شده سوخت مازوت از چرخه این واحد به طور کامل حذف و سوخت گاز جایگزین شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمتر شدن مصرف سوخت مازوت و استفاده از گاز و تداوم این روند، تهدیدات سلامت مردم مرکز استان کمتر و کمتر شود.

امانی در پایان از مدیران و کارگران نیروگاه حرارتی شازند برای تامین پایدار انرژی برق تشکر کرد و گفت: برق یکی از نیازهای اساسی زندگی مردم و جوامع است، اما نباید مقوله سلامت را فدای تولید کرده و این موضوع مهم را فراموش کرد.

انتهای پیام
captcha