شوراهای امر به معرف و نهی از منکر سفیران معروفات در جامعه باشند
کد خبر: 4127752
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

شوراهای امر به معرف و نهی از منکر سفیران معروفات در جامعه باشند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: دبیران شورای‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان کردستان باید سفیران معروفاتی باشند که جامعه را به سمت تعالی پیش می‌برد.

محمود الله مرادی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمود الله مرادی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان امروز، ۲۱ اسفند در همایش دبیران و رابطان بانوان شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها و ادارات استان گفت: در بخش امر به معروف و نهی از منکر نگرش ما این است که معروف‌ها و منکرات بزرگ را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه حجاب اصلی اسلامی که رعایت چارچوب آن بر هر مسلمانی واجب است، افزو: این امر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اولویت‌های پایین‌تر قرار دارد چراکه منکراتی در جامعه وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه جدی قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اسراف و زیاده‌روی را یکی از منکرات موجود در جامعه دانست و بیان کرد: در دین اسلام و آیات قرآن کریم بر لزوم پرهیز از اسراف و تبذیر توصیه شده است لذا این امر از سوی ما مسلمانان نباید نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: هر فرد با رعایت صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی به اقتصاد خود و جامعه کمک کرده است لذا باید فرهنگ درست مصرف کردن، فرهنگ صرفه‌جویی و اقتصادی درست در جامعه پر رنگ شود.

الله‌مرادی افزود: اگر ما بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج پیدا کند باید از این بخش‌های اساسی شروع کنیم. امر به معروف و نهی از منکر تنها در رعایت حجاب اسلامی خلاصه نمی‌شود بلکه اموری مانند صرفه‌جویی باید در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه دبیران شورای‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان کردستان را سفیران صرفه‌جویی در جامعه دانست و گفت: دبیران شورای‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان کردستان باید سفیران معروفاتی باشند که جامعه را به سمت تعالی پیش می‌برد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: آیا تذکر به کسی که نزدیک به 200 لامپ را در اداره، مغازه و یا هر مکان دیگر روشن کرده است و هم به خود، بیت‌المال و اقتصاد جامعه ضرر می‌رساند، مهم است یا تذکر به یک خانم که چند تار موی او بیرون است.

وی افزود: دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را به گونه‌ای در جامعه ترویج کنیم که همگان از آن استقبال کنند.

الله‌مرادی با اشاره به درپیش بودن ایام نوروز یادآور شد: تمام دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان به عنوان ناظران ستاد در ایام نوروز باید بر اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در جامعه نظارت کنند.

انتهای پیام
captcha