ویژه‌برنامه‌های رمضانی نهاجا؛ از برپایی محافل قرآنی تا نمایشگاه عرضه محصولات
کد خبر: 4127833
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

ویژه‌برنامه‌های رمضانی نهاجا؛ از برپایی محافل قرآنی تا نمایشگاه عرضه محصولات

برنامه‌هایی چون محافل انس با قرآن با رویکرد «تدبری» و نمایشگاه عرضه محصولات قرآنی در مساجد، در ایام ماه مبارک رمضان در حسینیه‌ها و اماکن مذهبی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتشبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش درباره ویژه‌برنامه‌های این نیرو در ماه مبارک رمضان گفت: مراسم استقبال از این ماه در تمامی یگان‌های نهاجا با حضور قاریان و حافظان برتر انجام خواهد شد، همچنین غبارروبی از مساجد و حسینیه‌ها با حضور فرماندهان و نمازگزاران از جمله فعالیت‌های یگان‌ها در این راستا خواهد بود.

وی افزود: برگزاری محفل انس با قرآن ویژه کارکنان پایور و خانواده‌های آنان و کارکنان وظیفه به ویژه در ایام شب‌های قدر در مساجد کوی‌های سازمانی، نمازخانه‌ها و اماکن مذهبی ستاد، پادگان و مراکز آموزشی مطابق با دستورالعمل طرح «تدبر» با حضور قاریان ممتاز و برپایی نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات قرآنی در مساجد از دیگر برنامه‌هایی است که در ماه رمضان اجرا خواهد شد.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا با اشاره به برنامه‌ریزی برای ختم دسته‌جمعی قرآن در فضای حقیقی یا مجازی به تناسب شرایط بهداشتی شهرها و یگان‌ها ادامه داد: ختم دسته‌جمعی قرآن به این صورت است که عقیدتی ـ سیاسی‌های تابعه از نفراتی که مایلند در طرح ختم دسته جمعی قرآن در ماه رمضان شرکت کنند، ثبت‌نام کرده و تعداد دفعات ختم آنان را ثبت و در مجموع کل تعداد دور ختم شده را معین و از بین شرکت‌کنندگان از سه نفر که بیشترین ختم قرآن را دارند، تجلیل خواهد شد.

قاضی بیان کرد: ادامه اجرای نهضت حفظ قرآن در ارتش با هدف افزایش میزان محفوظات حفاظ قدیمی‌تر، برنامه‌ریزی و اطلاع‌ر‌سانی ویژه کارکنان پایور و وظیفه، دانشجویان و خانواده‌های کارکنان برای حفظ قرآن در ماه رمضان به ویژه جزء سی‌ام قرآن، برنامه دیگری است که با جدیت اجرا خواهد شد.

وی افزود: در تمامی یگان‌های نهاجا شروع هر روز با كلاس‌های قرآن، در سطوح مختلف خواهد بود و در ستاد نهاجا در جمع فرماندهان و مدیران به تفسیر آیاتی از قرآن پرداخته خواهد شد.

قاضی تصریح کرد: تجلیل از اساتید و معلمان قرآن با حضور مسئولان یگان‌ها، برگزاری مسابقه حفظ سوره قدر و قصار السور ویژه نونهالان و اهدای هدیه به حافظان، اعزام قاریان ممتاز ارتش جهت تلاوت در محافل قرآنی یگان‌ها و کوی‌های سازمانی و نیز اعزام کارکنان یگان و خانواده آنها برای بازدید از نمایشگاه‌های قرآنی موجود در شهرهای مختلف از دیگر برنامه‌هایی است که در تمامی یگان‌های نیروی هوایی و ستاد این نیرو برگزار می‌شود.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا به اجرای برنامه‌های ویژه شب‌های احیا اشاره کرد و گفت: مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در آخرین روز از آن ماه با حضور قاریان بین‌المللی کشور، گروه تواشیح برتر و قرائت فرازهایی از دعای ۱۴۵ صحیفه سجادیه همراه با ترجمه آن اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha