1500 اراکی تا 2 فروردین راهی اردوی راهیان نور می‌شوند
کد خبر: 4128474
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶

1500 اراکی تا 2 فروردین راهی اردوی راهیان نور می‌شوند

فرمانده سپاه اراک بیان کرد: هزار و ۵۰۰ نفر از شهرستان اراک تا دوم فروردین ماه سال آینده در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

سرهنگ محمد مهجوری سپاه اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه اراک، سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه اراک، سه‌شنبه، 23 اسفند، در آیین اعزام راهیان نور عمومی شهر اراک افزود: یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس اردوهای راهیان نور است که بستری برای انتقال حماسه‌ها و رویدادهای هویت ساز را برای نسل نوجوان و جوان فراهم کرده و طی این سال ها به عنوان یک فناوری برکات فراوان داشته است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک افزود: هرساله شاهد افزایش اعزام ها و استقبال مردم از اردوهای راهیان نور هستیم و حضور نوجوانان و جوانان در این اردوها بسیار چشمگیر است و این نشان دهنده جذابیت و پویایی مکتب ایثار و شهادت و شوق و اشتیاق نسل جدید برای آشنایی با حماسه های دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: اردوهای راهیان نور نسل جدید را با رموز موفقیت ملت ایران در دفاع مقدس آشنا می سازد و فرهنگ ما می‌توانیم که از لازمه‌های حرکت در گام دوم و پیشرفت است را به خوبی برای جوانان نهادینه سازی می‌کند.

مهجوری با تشریح آخرین وضعیت برگزاری اردوهای راهیان نور در اراک گفت: در این روز شاهد دومین اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب هستیم که این افراد به مدت ۴ روز از مناطق دوکوهه، هویزه، سوسنگرد، علقمه، کانال کمیل، اروند کنار، موقعیت شهید محمودوند، خرمشهر، آبادان، فتح المبین، فکه، طلائیه و دهلاویه بازدید خواهند کرد و برنامه‌های فرهنگی دیگر از جمله رزمایش فرهنگی و رزمی علمداران نیز برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک افزود: اجرای مسابقات فرهنگی در اتوبوس‌ها از دیگر فعالیت‌های فرهنگی است و رویکرد برنامه‌ها برای زائرین آشنایی با حماسه‌های دفاع مقدس و جهاد تبیین است. در مجموع هزار و ۵۰۰ نفر از شهرستان اراک تا دوم فروردین ماه سال آینده در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha