300 غرفه محصولات حجاب در نمایشگاه قرآن برپا می‌شود
کد خبر: 4128732
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
با تخفیف 15 درصدی

300 غرفه محصولات حجاب در نمایشگاه قرآن برپا می‌شود

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب از آغاز به کار بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن از 12 فروردین‌ماه خبر داد و گفت: 300 غرفه در این بخش فعال خواهند بود.

300 غرفه محصولات حجاب با 15 درصد تخفیف در نمایشگاه قرآن

اسدالله سلیمانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب، در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های بخش عفاف و حجاب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و گفت: نمایشگاه قرآن از 12 فروردین ماه آغاز به کار می‌کند و بخش عفاف و حجاب نیز از همین روز ارائه خدمات به مردم را آغاز خواهد کرد.

وی اعلام کرد: بیش از 250 تولید‌کننده تاکنون برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند و تعدادی از تولید‌کنندگان شهرستانی نیز در حال ارسال مدارک خود هستند و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بالاترین تعداد غرفه‌ها را در بخش عفاف و حجاب نسبت به همه دوره‌های گذشته با 300 غرفه داشته باشیم.

سلیمانی اضافه کرد: فضایی که امسال به بخش عفاف و حجاب اختصاص داده شده تقریباً دو برابر سال گذشته است. سال گذشته معاونت قرآنی وزارت ارشاد به ما قول داده بود که فضای بیشتری را در اختیار بخش عفاف و حجاب قرار دهد که امسال به این قول عمل کردند و این قابل تقدیر است.

وی در خصوص تسهیلات و تخفیف‌هایی که برای اقلام حجاب در نظر گرفته شده است، گفت: برای اینکه بتوانیم تخفیف‌های بیشتری به مردم ارائه کنیم، قدم اول را باید معاونت قرآنی وزارت ارشاد برمی‌داشت. سال گذشته برای هر متر مربع غرفه، 300 هزار تومان اجاره بها در نظر گرفته شده بود، امسال قاعدتاً این میزان باید گران‌تر می‌شد اما ما خواهش کردیم که غرفه‌ها را گران نکنند تا همکاران ما بتوانند باتوجه به شرایط اقتصادی موجود، برای مردم تخفیف قائل شوند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب ادامه داد: از سوی دیگر ما از غرفه‌داران تعهد گرفتیم که 15 درصد نسبت به خرده‌فروشی‌ها و قیمت‌هایی که خودشان در پیج‌ها و فروشگاه‌هایشان عرضه می‌کنند، برای نمایشگاه قرآن تخفیف قائل شوند که محقق شد و از طریق نمایندگان اتاق اصناف و اتحادیه بر اجرای دقیق آن نظارت می‌شود تا تخفیف‌ها حتماً رعایت شود. بر همین اساس تمام محصولات عرضه شده حداقل 15 درصد تخفیف خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: 40 درصد غرفه‌داران متقاضی در این دوره از اعضای انجمن تولید‌کنندگان محصولات حجاب هستند و بقیه از شهرستان‌ها و سایر تولید‌کنندگان و فعالان در نمایشگاه شرکت کرده‌اند.  

سلیمانی در پاسخ به اینکه آیا آسیب‌شناسیی در خصوص این بخش در سال گذشته صورت گرفت، گفت: بله؛ در خصوص گرانی محصولات حجاب دو موضوع وجود دارد. یک مسئله گرانی محصولات است و دیگری گران فروشی. در بخش گرانی که بارها خواستار قرار گرفتن محصولات حجاب جزو کالاهای فرهنگی شده‌ایم چراکه بیشتر محصولات حجاب به خصوص پارچه مشکی وارداتی است و ما نمی‌توانیم برای آن کاری انجام دهیم. اما در بحث گران‌فروشی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این مسئله را مدیریت و نظارت دقیق بر قیمت‌ها داشته باشیم.

وی افزود: در بخص دوخت رایگان و ترویج حجاب نیز برنامه‌های مختلفی در این دوره از نمایشگاه خواهیم داشت. سال گذشته 11 هزار قطعه شال، روسری و کلاه به حجاب اولی‌ها هدیه شد. امسال این رقم افزایش داده شده است و در حال رایزنی برای توسعه این خدمت هستیم.

سلیمانی ادامه داد: خودت را با حجاب ببین، غرفه من حجاب را دوست دارم، غرفه‌های کارهای فرهنگی حجاب، طرح نذر حجاب و دوخت رایگان چادر از دیگر بخش‌های نمایشگاه قرآن در بخش عفاف و حجاب است. البته سال گذشته این نقد بر ما وارد شد که چرا در بخش دوخت رایگان چادر، چادرهای طرح‌دار دوخته نمی‌شود. از آنجایی که دوخت چادر مدل‌دار سخت‌تر و زمان‌برتر است به همین دلیل امسال دوخت چادر مدل‌دار به صورت نیم‌بها در نمایشگاه انجام خواهدشد.  

انتهای پیام
captcha