ورود سمن‌های اجتماعی در حوزه جمعیت ضروری است
کد خبر: 4131439
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

ورود سمن‌های اجتماعی در حوزه جمعیت ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه که اولویت‌های مهم در راستای افزایش جمعیت باید فرهنگ‌سازی شود، ورود جدی گروه‌های مردمی و سمن‌های اجتماعی در حوزه جمعیت را خواستار شد.

بهنام نظری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، امروز، 15 فروردین، در نشست حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، ضرورت توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت را متذکر شد و افزود: برای افزایش جمعیت با دستوری عملیاتی از سوی ایشان مواجهیم و خروج از این بحران مستلزم بسیج عمومی و همگانی است.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و ادارات در حوزه جمعیت و خروج از این بحران رسالتی خطیر برعهده دارند، ادامه داد: دشمن در حوزه جمعیت دنبال القای ناامیدی و توطئه‌افکنی است و باید هوشیاری به خرج داد. متأسفانه در حوزه جمعیت با یک جنگ روبه رو هستیم و برای عبور از این بحران نیازمند تغییر رویکردیم.

نظری با یادآور شدن این مطلب که اولویت‌های مهم در راستای افزایش جمعیت باید فرهنگ‌سازی شده و طرح‌ها و برنامه‌ها در این بخش باید بر اساس توانمندی و بودجه‌ها باشد، ادامه داد: لازمه ایران قوی توانمند شدن در حوزه جمعیت بوده و پیشرفت کشور درگرو تربیت نیروی انسانی کارآمد، رشد و جوانی جمعیت است.

وی وجود جوانان متعهد و متخصص را رمز موفقیت و پیشرفت ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: امروز کشور در بسیاری از حوزه‌ها توانمند و خودکفاست؛ از این رو با کمک جوانان می‌توان بحران جمعیت را رفع و به توانمندی رسید. نباید اجازه دهیم جمعیت به عنوان تهدید مطرح باشد.

نظری ضرورت ورود جدی گروه‌های مردمی و سمن‌های اجتماعی در حوزه جمعیت را خواستار شد و افزود: برای رفع بحران باید ظرفیت‌های محله محور از سوی شهرداری‌ها و شوراها فعال و پای کار باشند.

معاون سیاسی استاندار مرکزی در پایان با اشاره به فعال شدن ستادهای شهرستانی جوانی جمعیت با مسؤلیت فرمانداران، اضافه کرد: تحقق اهداف مستلزم اقدامات عمیق فرهنگی به ویژه در روستاها و شهرها است و مانع‌زدایی رشد جمعیت از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی باشد.

انتهای پیام
captcha