ماه رمضان فرصتی برای تدبر در قرآن است
کد خبر: 4132033
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه:

ماه رمضان فرصتی برای تدبر در قرآن است

حجت‌الاسلام سیدعابدین سیدصادقی گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای تدبر در قرآن کریم به‌شمار می‌رود، بنابراین نباید این ایام ارزشمند را از دست بدهیم.

رمضان فرصتی برای تدبر در قرآن کریم استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدعابدین سیدصادقی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، امروز، 18 فروردین‌ماه در محفل انس با قرآن کریم، که در حسینیه دوم بهمن ارومیه برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان یک فرصت ارزشمند برای مأنوس شدن با قرآن کریم و تدبر در آن به‌شمار می‌رود، بنابراین نباید از این ایام ارزشمند غفلت کنیم و آن را به سهولت از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه سالروز میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) را پشت‌سر گذاشته‌ایم، ادامه داد: کلمه ابرار در قرآن کریم در راستای تبیین شأن، منزلت و جایگاه اهل بیت(ع) به‌ویژه پنج تن آل‌عبا آمده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با اشاره به فرازهایی از بیانات رسول خدا(ص) مبنی بر «ماه رمضان، ابتدایش رحمت، اواسطش مغفرت و انتهایش اجابت و آزادی از آتش می‌باشد»، گفت: انسان حکیم کسی است، که از برکات این ماه فیض ببرد.

حجت‌الاسلام سیدصادقی با اشاره به آیه 37 سوره بقره اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به حکمت و قدرت تشخیص حق از باطل، روزه‌داری است؛ روزه موجب پیدایش حکمت شده؛ حکمت به‌دنبال خود معرفت و یقین می‌آورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان یک فرصت ارزشمند برای تدبر در قرآن کریم و فهم آن محسوب می‌شود، گفت: بنابراین لازم است، با حضور در محافل قرآنی و جلسات مساجد در راستای ارتقای سطح آگاهی خود از این کتاب آسمانی گام‌های بلندی برداریم.

انتهای پیام
captcha