پرونده‌های قضایی اغتشاشات در کرمان مختومه شدند
کد خبر: 4132267
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

پرونده‌های قضایی اغتشاشات در کرمان مختومه شدند

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تمامی پرونده‌های مربوط به اغتشاشات در استان مختومه شده است، گفت: حدود نیمی از مشمولان عفو معیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان از زندان‌ها آزاد شده‌اند و مابقی مشمول تخفیف مجازات شده‌اند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با دادستان و قضات دادسرای کرمان با اشاره به اینکه قضات در مسیر اجرای عدالت و استیفای حقوق مردم، مسئولیت بزرگ و دشواری بر عهده دارند، گفت: قضات و کارکنان اداری به‌صورت جهادی تلاش می‌کنند تا قصوری در اجرای مأموریت‌های دستگاه قضایی ایجاد نشود.

وی بر توجه به کیفیت رسیدگی‌ها و احقاق حقوق مردم تأکید کرد و افزود: عفو معیاری و حکیمانه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌بی‌نظیر بود و در استان کرمان نزدیک به چهار هزار نفر مشمول این عفو شدند و در این حوزه یک کار دشوار، جهادی و سنگینی انجام شده است.

حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه حدود نیمی از مشمولان عفو معیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان از زندان‌ها آزاد شده‌اند و مابقی مشمول تخفیف مجازات شده‌اند، تصریح کرد: با عفو حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تمامی پرونده‌های مربوط به اغتشاشات در استان مختومه شده است.

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته ۹۷ هزار و ۸۵۰ پرونده به دادسرای کرمان وارد و ۹۷ هزار و ۴۷۷ پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ رسیدگی ۹۹.۶۱ درصدی در سال گذشته محقق شده است، اظهار کرد: قضات و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در جریان عفو معیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی زحمات مضاعفی را بر عهده داشته‌اند که جای تقدیر دارد.

بخشی به آمار قابل توجه سرقت‌ها در استان نیز اشاره کرد و گفت: در استان کرمان سرقت سیم‌های برق موجب بروز مشکلات متعددی شده و لازم است که همکاران قضایی در این بخش به‌صورت ویژه وارد شوند و در این رابطه اقداماتی در شورای تأمین نیز در دست انجام است تا بتوانیم این وضعیت را تغییر دهیم.

دبیر و خبرنگار عطیه باقری چاروک

انتهای پیام
captcha