توزیع ۱۶۸ هزار افطاری ساده از سوی کمیته امداد استان مرکزی
کد خبر: 4133063
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

توزیع ۱۶۸ هزار افطاری ساده از سوی کمیته امداد استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به افتتاح آشپرخانه مرکز نیکوکاری «معراج‌النور» اراک، گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون 168 هزار افطاری ساده و 92 هزار غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است.

مجید مومنی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان مرکزی، مجید مؤمنی، مدیرکل این نهاد در استان، یکشنبه، 20 فروردین در آیین افتتاح آشپرخانه اطعام مهدوی «معراج‌النور» اراک، گفت: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز اطعام مهدوی به 356 مورد در استان رسیده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح آشپرخانه «معراج‌النور» 150 وعده غذای گرم طبخ و بین خانواده‌های کم‌برخوردار و تحت حمایت توزیع خواهد شد، افزود: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مبتنی بر برپایی افطاری ساده، اجرای طرح اطعام مهدوی و توزیع غذای گرم بین خانواده‌های کم‌برخوردار در این نهاد هدف‌گذاری شده است.

مؤمنی به استقبال خوب مردم از پویش «اطعام مهدوی» اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا به امروز تعداد ۹۲هزار غذای گرم، ۱۶۸ هزار افطاری ساده و ۲۵ هزار بسته معیشتی در مجموع به ارزش ۳۴ میلیارد ‌و ۶۳۰ میلیون تومان از سوی خیرین نیک‌اندیش و مراکز نیکوکاری تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

کریمی، رئیس کمیته امداد ناحیه یک اراک، بیان کرد: طرح اطعام مهدوی و توزیع غذای گرم بین خانواده‌های کم برخوردار، توسط خیرین و مراکز نیکوکاری همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در سطح استان و به تبع آن در منطقه یک کمیته امداد شهرستان اراک در حال برگزاری و اجراست.

وی تعداد خانواده معیشت بگیر منطقه یک اراک را بالغ بر ۵ هزار و ۴۷۰ خانواده عنوان کرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است در این طرح، بسته‌های غذایی به ارزش حداقل یک میلیون تومان بین جمعیت تحت حمایت توزیع شود.

رئیس کمیته امداد ناحیه یک اراک اظهار کرد: تا به امروز با همکاری خیرین و مراکز نیکوکاری تعداد ۴هزار و ۹۴۱ بسته معیشتی، ۱۱ هزار پرس غذای گرم و ۳۰ هزار و ۱۳۰ افطاری ساده بین خانواده‌های کم‌برخوردار منطقه یک توزیع شده است.

عباس خان‌احمدی، رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری «معراج‌النور» اراک، نیز در این مراسم به مجموعه برنامه و فعالیت‌های مرکز اشاره و تصریح کرد: اجرای طرح «پنج‌شنبه‌های همدلی» و طبخ و توزیع غذای گرم بین افراد نیازمند و بی‌خانمان به نیابت از شهدای مدافع حرم، آغاز به کار صندوق قرض‌الحسنه تسهیلات مرکز نزد بانک امداد ولایت با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات جهت گره‌گشایی از خانواده‌های تحت حمایت، توزیع بیش از ۲هزار بسته معیشتی به خانواده‌ها از ابتدای فعالیت تا کنون، ایجاد کارگاه خیاطی، راه‌اندازی آشپزخانه و ایجاد اشتغال برای بیش از 10 بانوی سرپرست خانوار بخشی از فعالیت‌های این مرکزست.

انتهای پیام
captcha