اجرای ۸ اردوی جهادی دندانپزشکی در لرستان
کد خبر: 4133381
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
دلفان خبر داد:

اجرای ۸ اردوی جهادی دندانپزشکی در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به برگزاری ۸ اردوی جهادی دندانپزشکی در لرستان، گفت: حوزه سلامت در بخش‌های صنعت غذایی، آزمایشگاه، تجهیزات پزشکی دارویی می‌تواند به ایجاد اشتغال در استان کمک کند.

بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امروز، ۲۲ فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات مرکز درمانی شهید رحیمی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: با وجود مشکلات فراوان اجازه تعطیلی و روند تکمیل پروژه‌های بزرگ علوم پزشکی لرستان داده نشد و روند تکمیل این پروژه‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با تکمیل پروژه‌های علوم پزشکی لرستان هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های گهر دورود، نیایش خرم‌آباد، امام علی(ع)، رومشکان و رازی کوهدشت به ظرفیت استان اضافه می‌شود، افزود: تأمین مالی پروژه‌های بزرگ انجام شده است.

دلفان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۵ پروژه حوزه سلامت لرستان که از مدت‌ها قبل، تعطیل شده بود ادامه دارد که امیدوارم طی امسال و سال آینده تکمیل شوند، گفت: در حوزه تجهیزات بیمارستانی هم به‌جز بیمارستان‌های دورود و عشایر خرم‌آباد، که mri آن‌ها در آینده راه‌اندازی می‌شود بیمارستان‌ها مجهز به این تجهیزات سنگین پزشکی هستند.

وی، گفت: دستگاه سنگ‌شکن بیمارستان عشایر خرم‌آباد راه‌اندازی شده است و برای دیگر شهرهای استان هم تا پایان امسال، راه‌اندازی می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان رویه مدیریتی این دانشگاه در حوزه آزمایشگاه‌ها را واگذاری به بخش خصوصی دانست و اضافه کرد: اگر فعالیت‌های آزمایشگاهی با ارائه خدمات به بیماران، با همان تعرفه دولتی، به بخش خصوصی واگذار شود به اشتغالزایی نیز کمک می‌کند.

وی، خدمات دندان پزشکی را از گران‌ترین خدمات پزشکی عنوان کرد و با اشاره به برگزاری ۸ اردوی جهادی دندانپزشکی در مناطق محروم استان، گفت: در اردوهای جهادی خدماتی در حوزه‌های پزشکی اجتماعی مثل مادران باردار، کودکان زیر شش سال، دندانپزشکی کودکان، کشیدن و عصب‌کشی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به کمبود متخصص را از مشکلات حوزه درمان، بومی‌گزینی را از راهکارهای رفع این مشکل دانست و اظهار کرد: حوزه سلامت در بخش‌های صنعت غذایی، آزمایشگاه، تجهیزات پزشکی دارویی می‌تواند به ایجاد اشتغال در استان کمک کند که در این راستا علوم پزشکی استان از هیچ حمایت و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دلفان با اشاره به طولانی شدن برخی پروژه‌ها از جمله بیمارستان‌های فردوسی و مهرگان خرم‌آباد، عدم همکاری ارگان‌های دولتی را دلیل این امر برشمرد و بر هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف و پرهیز از نگاه جزیره‌ای تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha