همایش «وحدت، بصیرت و ایستادگی» در شاهین‌دژ برگزار شد
کد خبر: 4134254
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

همایش «وحدت، بصیرت و ایستادگی» در شاهین‌دژ برگزار شد

همایش «وحدت، بصیرت و ایستادگی» با حضور علمای شیعه و سنی امروز در شاهین‌دژ برگزار شد.

وحدت یکی از اصول بنیادین انقلاب استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا خالد رسول‌زاده، امام‌ جمعه اهل سنت شاهین‌د‌ژ، امروز 26 فروردین، در همایش «وحدت، بصیرت و ایستادگی» که در این شهرستان برگزار شد، گفت: وحدت‌ کلمه و اهتمام برای تقویت آن یک تاکتیک نیست، چون خاصیت تاکتیک حرکت مقطعی و مطابق با مقتضیات روز است.

وی با بیان اینکه تلاش برای حفظ وحدت‌کلمه یکی از اصول بنیادین در انقلاب اسلامی است، که هرگز تعطیل‌بردار نیست، ادامه داد: بنابراین اهتمام به این موضوع برای هر فردی ضروری است.

امام‌ جمعه اهل سنت شاهین‌دژ ضمن ابراز خشنودی از اینکه همه اقوام، پیروان مذاهب و گویش‌های مختلف در جای جای کشورمان زندگی دوستانه‌ای دارند، گفت:

بعد از پیروزی انقلاب برای شکل‌گیری و تقویت وحدت کنونی تلاش زیادی شده است.
وی با بیان اینکه، ما روحانیت شیعه و سنی بیش از گذشته به حفظ روحیه برادری نیاز داریم، ادامه داد: قرآن کریم به عنوان یک فرهنگ غنی به ما راه را نشان می‌دهد، وحدت شرایطی به وجود می‌آورد، که قدرت امت اسلامی ضمن اینکه حفظ ‌شود، روزبه روز تقویت شود.

رسول‌زاده با بیان اینکه، دشمنان اسلام و نظام برای ایجاد اختلاف بین ملت ما از هیچ حرکت مذبوحانه‌ای دریغ نمی‌کنند، گفت: چنانچه خودمان را مسلمان می‌دانیم، باید بپذیریم، لازمه تبعیت از نبی مکرم‌ اسلام(ص) وحدت و همدلی است، پس نباید اسلام را در شیعه و یا اهل‌سنت محدود کرد، این دو مذهب به منزله دو بال اسلام برای پیشرفت جهان اسلام محسوب می‌شود.

امام جمعه اهل سنت شاهین‌دژ به نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط امام خمینی اشاره کرد، گفت: همین موضوع به‌تنهایی تیزبینی و هوشمندی امام راحل را ثابت می‌کند.

انتهای پیام
captcha