اجرای طرح «عفاف و حجاب» در تأسیسات و اماکن گردشگری یزد
کد خبر: 4135439
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

اجرای طرح «عفاف و حجاب» در تأسیسات و اماکن گردشگری یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از ابلاغ دستورالعمل شورای امنیت کشور در خصوص رعایت حجاب و عفاف خبر داد و گفت: رعایت شئون اسلامی در اماکن میراث فرهنگی و گردشگری و اقامتی یزد ضروری است.

نشست مدیرکل میراث فرهنگی یزد با مدیران اماکن تاریخی و تأسیسات گردشگریبه گزارش ایکنا از یزد، احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، امروز، 30 فروردین در نشستی با حضور مدیران اماکن تاریخی و تأسیسات گردشگری سطح استان گفت: امسال نوروز تجربه خوبی بود چرا که با ماه رمضان همراه شد و البته مباحث فرهنگی یکی از موضوعات مهم این ایام بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: در نوروز امسال برای حضور مؤثر دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شد و اقداماتی برای فرهنگ‌سازی در زمینه حجاب و عفاف صورت گرفت که ارسال پیامک، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، تدوین دستورالعمل برنامه‌های فرهنگی، اجرای پویش یار مسافر و ... از جمله این اقدامات بود و با این اقدامات در خصوص ترویج فرهنگ حجاب توانستیم در این حوزه بسیار مؤثر باشیم.

آخوندی اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل شورای امنیت کشور و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کشف حجاب هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی، تمهیداتی در کشور اندیشیده و ابلاغ شده و وظیفه داریم دقیقاً طبق همین تمهیدات و دستورالعمل‌ها عمل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: لازم است ضمن رعایت حرمت میهمانان و جلب رضایت آنان و ارائه بهترین نوع خدمات، در عین‌ حال نظارت و مدیریت درست بر رعایت شئونات دینی، حجاب، پوشش درست و جلوگیری از هر نوع حرمت‌شکنی و سهل‌انگاری در زمینه حضور مردم در اماکن تاریخی، تأسیسات گردشگری و اماکن اقامتی مورد توجه قرار گیرد.

آخوندی اظهار کرد: در مورد پرسنل تأسیسات گردشگری هم، مدیران باید نسبت به رعایت حجاب و عفاف توجه داشته باشند و در صورت لزوم تذکرات لازم را ارائه دهند، همچنین کارکنان واحدها از ارائه خدمات به افراد بی‌حجاب و  کم حجاب خودداری کنند.

وی از تمامی تأسیسات گردشگری خواست تا قبل از اجرای برنامه‌های فرهنگی، رویدادها، مراسم، موسیقی و ... نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام و برنامه‌های مفرح و شاد را با در نظر گرفتن همه جوانب برای مسافران و خانواده‌ها ارائه کنند.

آخوندی با اشاره به اینکه در داخل مجموعه‌ها و اماکن تاریخی مدیریت اجرای دستورالعمل ابلاغی در مورد حجاب و عفاف بر عهده مسئول مکان است، تأکید کرد: طبق این دستورالعمل پذیرش افراد بدون حجاب به اماکن تاریخی، موزه‌ها و تأسیسات گردشگری مقدور نیست و ارائه خدمات منوط به رعایت شئونات اسلامی و حفظ حجاب است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ضمن اعلام آمادگی برای میزبانی از هم‌میهنان در تعطیلات عید سعید فطر، از مدیران تأسیسات و مراکز گردشگری خواست تا آمادگی لازم را برای خدمات‌رسانی به مردم به نحو مطلوب داشته باشند و در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور در خصوص عفاف و حجاب همکاری لازم را اعمال کنند تا شرایط خوبی در این ایام برای میزبانی فراهم شود.

انتهای پیام
captcha