تدوین برنامه 25 روزه عفاف و حجاب برای مدارس فارس
کد خبر: 4135514
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

تدوین برنامه 25 روزه عفاف و حجاب برای مدارس فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از تدوین برنامه 25 روزه عفاف و حجاب برای مدارس این استان خبر داد و سپس به تشریح جزئیات بیشتری از این برنامه پرداخت.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 30 فروردین در همایش عفاف و حجاب با حضور جمعی از مدیران مدارس شیراز با بیان اینکه دشمن تلاش زیادی در عرصه جنگ نرم دارد، گفت:‌ در آئین‌نامه اجرایی مدرسه مدیر، مهم‌ترین رکن مدرسه است لذا هرگونه تخلف در مدرسه متوجه شخص مدیر خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب گفت: هم‌اکنون برخی دانش‌آموزان پس از خروج از مدرسه به مسئله حجاب خود توجه کمتری می‌کنند، قطعاً این مسئله به فضای روانی جامعه آسیب می‌زند لذا باید برای این موضوع برنامه‌ریزی کنیم.

عسکری با بیان اینکه برنامه 25 روزه‌ای برای موضوع حجاب دانش‌آموزان داریم، افزود: بر اساس این برنامه، ابتدا جلسه شورای دبیران در مدرسه تشکیل و وضعیت حجاب درون مدرسه بررسی خواهد شد لذا همکاران فرهنگی نیز در پوشش مناسب به عنوان الگوی دانش‌آموز همراهی کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس،‌ برگزاری جلسه انجمن اولیا و تشریح قوانین مربوطه برای اولیا و خانواده‌ها دومین برنامه طرح 25 روزه حجاب خواهد بود.

وی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های خوب دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان در بحث حجاب، راه‌اندازی شورای عفاف و حجاب مدرسه با حضور دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها و تشکیل کارگروه در این زمینه را از دیگر برنامه‌های عفاف و حجاب اعلام کرد.

عسکری با بیان اینکه مدیر مدرسه نماینده نظام جمهوری اسلامی در امر تربیت است و باید مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد، گفت: دانش‌آموزانی که به حجاب خود اهمیت نمی‌دهند مشخص شوند و این وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی مدیران است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: مدیر مدرسه نماد آموزش و پرورش است و باید رسالت خود را به نحو احسنت انجام دهد لذا مدارس غیر دولتی نیز باید شاخص‌ها را رعایت کنند و همانند مدارس دولتی در بحث حجاب عمل کنند.

وی همچنین بر حفظ آبروی افراد تاکید کرد و گفت: مدیرانی که در برابر مسائل عفاف و حجاب منفعل باشند باید در سمت دیگری به کار گرفته شود.

عسکری در ادامه از ارائه دوره‌های آموزشی ویژه مدیران مدارس خبر داد و افزود: این دوره‌ها به صورت منسجم و مجزا برگزار خواهد شد تا مسائل و مشکلات به شکل تخصصی بررسی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پایان گفت:‌ وضعیت حجاب دانش‌آموزان از منزل تا مدرسه، در مدرسه و از مدرسه تا منزل مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و مدیران باید برنامه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha